  • Data: 2005-06-27 10:05:43
    Temat: Re: Komornik w najmowanym mieszkaniu ?!?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogą wtargnąć tylko wtedy, gdy ich wpuścisz:). Śmieszne, ale prawdziwe.

    Podstawa prawna? Przeczytaj sobie najpierw uoksie oraz KPC. Wprowadzasz
    człowieka w błąd i możesz go narazić na poważne kłopoty. Jeśli nie wpuści, to
    mogą rozwiercić zamki. Wszelki opór, nawet w wypadku ewidentnej pomyłki
    komornika (nie te drzwi, inne piętro, dom, ulica, miejscowość) jest
    utrudnianiem pracy funkcjonariuszowi publicznemu (sprawdź w KK jakie będą tego
    skutki).

    W wypadku pomyłki trzeba domagać się od komornika naprawienia szkód ale już na
    drodze cywilnej (występuje tu taka dwoistość urzędu komornika - jak zajmuje to
    jest funkcjonariuszem publicznym, jak się pomylił, to już jest zwykłym
    obywatelem). Odebranie komornikowi swoich rzeczy czy pieniędzy jest procesem
    długotrwałym i bardzo uciążliwym. U mnie trwało to 5 (słownie: pięć) lat
    (udział wzięło 5 sądów, 3 prokuratury i parę innych instytucji) a chodziło o
    niewielką kwotę.

    > Pamiętaj, iż nikt nie może (poza
    > złodziejem, który nie będzie się z tym jednak liczył) wejść do Twojego
    > locum.

    Po pierwsze to nieprawda, po drugie przecież to nie jest jego lokum, tylko
    dłużnika. On tam przecież nawet nie mieszka, bo nie jest zameldowany :)

    > możesz skarzyć z powództwa cywilnego.

    Skarżyć z powództwa cywilnego zawsze można. Jak ktoś lubi i ma pienądze na
    wpisy. Ale szansy na osiągnięcie czegokolwiek poza stratą pieniędzy nie ma
    żadnej.

    Sugerowałbym szybką wyprowadzkę. Ponadto, jeśli zadłużenie powstało w związku z
    niezapłaconym czynszem, obowiązek wnoszenia opłat spoczywa również na osobach
    faktycznie zamieszkujących w lokalu. Mogą wejść i zająć wszystko, poza ściśle
    określonyymi rzeczami (z pamięci, bo nie mam pod ręką ustawy: łóżko, narzędzia
    do pracy, jedna krowa :) jedzenie na jakiś czas itp.).

    Pozdrawiam

    Czapla