  • 1. Data: 2005-06-24 19:05:53
    Temat: Komornik w najmowanym mieszkaniu ?!?
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Witam,

    Jestem najemca mieszkania wraz ze sprzetem agd. Rzecz w tym ze osoba od ktorej
    wynajmuje mieszkanie jest w nim zameldowana na stale (ja nie jestem nawet
    tymczasowo - oszczednosc dla tej osoby) i otrzymala na "moj" adres "awizo" od
    komornika sadowego.

    Moje pytanie brzmi czy komornik moze w obecnosci policji dokonac przymusowego
    otwarcia mieszkania? Czy przed taka czynnoscia robia jakies rozpoznanie
    srodowiskowe? Czy jesli juz wtargna do mieszkania to moga je zajac? Czy moga
    zajac rowniez sprzet AGD i najwazniejsze czy moga zajac moj sprzet tj. komputer
    i inne moje rzeczy??? Skoro jestem tylko najemca, mam tutaj swoje rzeczy itd...

    Prosze o wyjasnienie sprawy! Jak to dokladnie dziala?

    Z gory dziekuje

    Grzegorz Zieba

  • 2. Data: 2005-06-24 19:28:02
    Temat: Re: Komornik w najmowanym mieszkaniu ?!?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > i inne moje rzeczy??? Skoro jestem tylko najemca, mam tutaj swoje rzeczy itd...
    >
    > Prosze o wyjasnienie sprawy! Jak to dokladnie dziala?

    mogą zająć wszystko, a potem będziesz na podstawie umowy najmu i nie
    wiem czego jeszcze (faktur) udowadniał, że to twoje.

  • 3. Data: 2005-06-24 20:00:08
    Od: "Aneta" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itd...
    >
    > Prosze o wyjasnienie sprawy! Jak to dokladnie dziala?

    Mogą wtargnąć tylko wtedy, gdy ich wpuścisz:). Śmieszne, ale prawdziwe. Gdy
    otworzysz im drzwi i pozwolisz wejść, wówczas nie zapytają czy mogą coś
    wziąć tylko wezmą, a potem jak ze sprzetem skradzionym z mieszkania i
    przechowywanym na Policji wśród innych skradzionych, musisz udowodnić na
    podstawie faktur, że to i to jest Twoje. Pamiętaj, iż nikt nie może (poza
    złodziejem, który nie będzie się z tym jednak liczył) wejść do Twojego
    locum. Wtedy miałbys do czynienia z włamaniem, naruszeniem dóbr osobistych
    itp., możesz skarzyć z powództwa cywilnego. Tyle, ze wiesz jak nasze sądy
    rychło sprawy rozpatrują:( ...

  • 4. Data: 2005-06-24 21:14:29
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > itp., możesz skarzyć z powództwa cywilnego. Tyle, ze wiesz jak nasze sądy

    Czy odegra jakakolwiek role to, jesli napisze oswiadczenie jakie wyposazenie i
    sprzet jest wlasnoscia wlasciciela, a co najemcy czyli mnie i jesli wlasciciel
    sie pod tym podpisze? Czy ulatwi to czynnosci egzekucyjne komornika tzn. czy
    dzieki temu pozostawi moja wlasnosc w spokoju? Albo czy przynajmniej pomoze to w
    pozniejszym dochodzeniu wlasnosci??!!

    Pozdrawiam
    Grzegorz Zieba

  • 5. Data: 2005-06-25 06:31:43
    Od: "Aneta" <j...@g...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy
    > dzieki temu pozostawi moja wlasnosc w spokoju? Albo czy przynajmniej

    Takie oświadczenie nabrałoby jakiejś mocy tylko i wyłącznie, gdyby np.
    zostało podpisane zarówno prezz Ciebie jak i przez właściciela mieszkania.
    TYlko, że organ windykacyjny wówczas może domniemywać, że to spisek między
    Wami i ze właściciel chcąc ocalić swoje dobra twierdzi pisemnie, iż należą
    one do Ciebie. Moim zdaniem najlepiej byłoby zadzwonić do notariusza i
    zapytać czy podjąłby się sporzadzenia jakiegos aktu nt znajdujących się w
    mieszkaniu rzeczy i za ile taki akt (usługa). To napewno byłoby znacznie
    bardzej poważne niz oswiadczenie Twoje i własciciela, jednak w 100%
    najważniejsze i nie podważalne byłyby faktury, tylko wiesz kto dziś trzyma
    faktury za radio kupione 9 lat temu np.
    Dowiedz się jak wygląda temat u notariusza.
    pzdr.

  • 6. Data: 2005-06-27 08:49:28
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Grzegorz napisał(a):

    > Prosze o wyjasnienie sprawy! Jak to dokladnie dziala?

    a czy ktokowliek rozmawial juz z tym gosciem?
    moze wystarczy mu uswiadomic ze jest bucem
    a jesli nie to jak juz ci powiedziano, telefon na policje lub straz
    miejska, to czasem naprawde jest skuteczne, jesli nie, to innym bardzo
    skutecznym sposobem sa kartki, na poczatek duza a4 z wyjasnionym
    problemem za wycieracka, najlepiej mokra lub w czasie deszczu, wtedy
    trudniej ja zdjac, jesli to nie pomoze, wtedy papier samo przylepny z ta
    sama informacja, naklejony oczywiscie na wysokosci oczu kierowcy

    osobiscie w ten sposob nauczylem parkowac goscia ktory notorycznie
    zajmowal dwa miejsca parkingowe, tylko on zrozumial przy karte a4 :)

  • 7. Data: 2005-06-27 10:05:43
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Mogą wtargnąć tylko wtedy, gdy ich wpuścisz:). Śmieszne, ale prawdziwe.

    Podstawa prawna? Przeczytaj sobie najpierw uoksie oraz KPC. Wprowadzasz
    człowieka w błąd i możesz go narazić na poważne kłopoty. Jeśli nie wpuści, to
    mogą rozwiercić zamki. Wszelki opór, nawet w wypadku ewidentnej pomyłki
    komornika (nie te drzwi, inne piętro, dom, ulica, miejscowość) jest
    utrudnianiem pracy funkcjonariuszowi publicznemu (sprawdź w KK jakie będą tego
    skutki).

    W wypadku pomyłki trzeba domagać się od komornika naprawienia szkód ale już na
    drodze cywilnej (występuje tu taka dwoistość urzędu komornika - jak zajmuje to
    jest funkcjonariuszem publicznym, jak się pomylił, to już jest zwykłym
    obywatelem). Odebranie komornikowi swoich rzeczy czy pieniędzy jest procesem
    długotrwałym i bardzo uciążliwym. U mnie trwało to 5 (słownie: pięć) lat
    (udział wzięło 5 sądów, 3 prokuratury i parę innych instytucji) a chodziło o
    niewielką kwotę.

    > Pamiętaj, iż nikt nie może (poza
    > złodziejem, który nie będzie się z tym jednak liczył) wejść do Twojego
    > locum.

    Po pierwsze to nieprawda, po drugie przecież to nie jest jego lokum, tylko
    dłużnika. On tam przecież nawet nie mieszka, bo nie jest zameldowany :)

    > możesz skarzyć z powództwa cywilnego.

    Skarżyć z powództwa cywilnego zawsze można. Jak ktoś lubi i ma pienądze na
    wpisy. Ale szansy na osiągnięcie czegokolwiek poza stratą pieniędzy nie ma
    żadnej.

    Sugerowałbym szybką wyprowadzkę. Ponadto, jeśli zadłużenie powstało w związku z
    niezapłaconym czynszem, obowiązek wnoszenia opłat spoczywa również na osobach
    faktycznie zamieszkujących w lokalu. Mogą wejść i zająć wszystko, poza ściśle
    określonyymi rzeczami (z pamięci, bo nie mam pod ręką ustawy: łóżko, narzędzia
    do pracy, jedna krowa :) jedzenie na jakiś czas itp.).

    Pozdrawiam

    Czapla