  • Data: 2004-12-19 12:58:38
    Temat: Re: Komornik - jak to zrobic, jakie szanse?
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Demandred" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cpng2u$q5h$1@opal.icpnet.pl...
    > Czy komornik pobierze ode mnie jakas oplate, a jesli tak to czy ja mu
    place,
    > czy egzekwuje to z dluznika?

    Jeśli nie będziesz chciał prowadzić egzekucji z nieruchomości, to w zasadzie
    powinno być za darmo.

    > Ile czasu trwa egzekucja

    To zależy od tego czy dłużnik coś ma czy nie. Jeśli np. udałoby się zająć
    konto albo wynagrodzenie, to może się okazać, że potrwa góra miesiąc.

    > i czy jest szansa cos
    > odzyskac biorac pod uwage ze oszust jest bezrobotny?

    Może mieć konto, a na nim pieniądze, może mieć nieruchomość, jakieś
    wartościowe ruchomości (np. samochód), może pobierać świadczenia
    emerytalno-rentowe. Jeśli coś ma, to się uda odzyskać, jeśli nie, to nie.

    > Czy komornik podejmie
    > sie w ogole egzekucji przy tak niskiej kwocie dlugu?

    Tak. On nie ma nic do gadania. Ma egzekwować.
    A jeśli jednak nie będzie działał odpowiednio, to go trzeba motywować
    pismami w stylu: "proszę o wyjaśnienie i przedstawienie działań podjętych w
    sprawie sygn. akt..."

    > Sprawdzilem, ze osobnik jest zameldowany w mieszkaniu swojej matki - czy
    > maja prawa wziac cos z tego mieszkania?

    To zależy czy są tam jakieś jego ruchomości. Standardowo w takich
    przypadkach są dwie procedury. Komornik zajmuje jak leci i potem niedłużnik
    (matka) musi się procesować o zwolnienie rzeczy spod egzekucji albo
    odstępuje od zajęcia. Myślę, że ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna w
    tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko