    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Date: Fri, 24 Feb 2006 06:26:36 +0100

    Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Zwróć uwagę na "ruchomości d ł u ż n i k a", czyli wyłącznie jego własność.

    To akurat nieprawda. Nie ma tu mowy o prawie własności. Ustawodawca nie
    użył zwrotu ruchomości będące własnością dłużnika. Odsyłam do komentarzy.
    Ruchomością dłużnika w rozumieniu tego przepisu jest to co ma on we
    władaniu.

    > Chyba sam w to nie wierzysz.

    Akurat w to wierzę.

    > Właśnie sugeruję, że z KPC tego typu domniemanie nie wynika.

    To ty tak twierdzisz, ja twierdze inaczej.

    > Tu dobrze prawisz, a dalej wyciągasz nie wiedzieć czemu odwrotny wniosek:

    Nie rozumiem czemu uważasz że wniosek jest odwrotny? Jest taki jak miał być.

    > Tak, a na jakiej podstawie Twoim zdaniem można kierować egzekucję do
    > majątku osób trzecich, nie będących dłużnikiem?

    Twierdzę tylko że na podstawie tego przepisu można zająć rzeczy które
    znajdują się w posiadaniu dłużnika, choćby nie były jego własnością.

    > Na jakiej podstawie komornik Twoim zdaniem może zająć przedmiot Pana X, kiedy ma
    wystawiony
    > tytuł wykonawczy przeciwko Panu Y?

    Jeżeli rzecz znajduje się w posiadaniu pana Y to na podstawie art. 845
    §2 kpc. O tym cały czas mówimy.
    Komornik nie jest organem rozpoznawczym i nie ma prawa badać czyją rzecz
    posiada dłużnik.
    Zgodnie z waszą logiką żadna egzekucja z ruchomości by się pewnie nie
    odbyła, bo w chwili gdy komornik przystępowałby do zajęcia dłużnik
    powiedziałby "To nie moje tylko sąsiada (brata, matki, dziadka itd) i co
    wtedy?
    Naprawdę chcielibyście żyć w kraju gdzie nie jest możliwa egzekucja
    wyroków (przynajmniej w ten sposób)?

    > A co do art. 3 - można ją ograniczać tylko w drodze ustawy - powoływany
    > artykuł nie ogranicza praw rzeczywistych właścicieli rzeczy, wręcz
    > przeciwnie, w sytuacjach, kiedy można mieć wątpliwości, obejmuje ich
    > ochroną.

    Jak mówiłem to ty tak interpretujesz ten przepis, a inni twierdzą że
    jednak że w pewnym sensie ogranicza. Kpc jest rangi ustawowej. Więc nie
    ma naruszenia konstytucji.

    > Powiedz to tym, którzy nie zareagowali na czas i nie zdążyli z
    > zaskarżeniem.

    Ale czyja to wina, że nie wystąpili? Czas na zaskarżenia jest wystarczający.

    > A tak w ogóle, to mam wrażenie, może niesłuszne, że odebrałeś moją
    > wypowiedź do siebie. Niepotrzebnie.

    Tutaj nie odbieram żadnych odpowiedzi personalnie. Najwyższej się czasem
    przekomarzam :)
    Napisałem tylko dlatego że nie zgadzam się z tym co pisałaś. I nadal sie
    nie zgadzam.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"