    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik - Spółdzielnia mieszkaniowa
    Date: Fri, 05 Nov 2010 13:44:44 +0100

    On 11/5/2010 12:52 PM, levin_a wrote:
    > Oczywiście jest jak Pan napisał - dlatego napisałem "niejako".
    > Powinienem w zasadzie sformułować pytanie inaczej: jak ustrzec się przed
    > potencjalnie możliwym problemem z dostawcami ciepła i wody wynikającymi
    > z tego, że spółdzielnia nie będzie miała z czego im zapłacić. Tak
    > zapewne właśnie będzie jeżeli całe czynsze trafią do komornika. W pewnym
    > sensie zajęcie całych czynszów spowoduje przeniesienie odpowiedzialności
    > za działania/zaniedbania spółdzielni na mieszkańców (właścicieli)
    > mieszkań na osiedlu którym spółdzielnia "zarządza" (co by to nie
> [...]

    1.
    przychodzi do ciebie komornik, a twoje dzieci do niego, ze 2/3 twojej
    pensji nie moga byc zajete, bo ty jestes tylko posrednikiem w wydawaniu
    tej kasy na dzieci i nie jest to twoj dochod.
    Niestety tak to nie dziala.

    Calosc kasy, ktora wplywa do spoldzielni idzie do komornika. To ze
    spoldzielnia nie bedzie miala na zaplate rachunkow to problem
    spoldzielni. Bylo sporo czasu na myslenie zanim komornik wlazł na konto.

    2.
    To, ze sie to odbija na was to efekt uboczny i w zasadzie nikogo to nie
    interesuje..

    3.
    Nie ma zadnego przeniesienia odpowiedzialnosci, bo spoldzielnia to wy, a
    nie twor trzeci. Bylo zarzad spoldzielni odpowiednio kontrolowac.
    Wiem, ze to kuleje i gdzie dwoch polakow tam trzy opinie, ale niestety
    tak to dziala. Do demokracji dorasta sie latami i jak widac jeszcze
    dlugo trzeba bedzie na to czekac.
    Spoldzielnie w takiej formie jakie sa teraz powinny isc do rozwałki.
    Mniejszymi grupami, typu jeden blok daje sie latwiej zarzadzac niz takim
    molochem, ktorego nikt nie jest w stanie kontrolowac.
    Niestety skutki odczuwacie na wlasnej skorze.

    4. Spoldzielnia nie zarzadza, tylko jest wlascicielem waszych mieszkan.
    I wy tworzycie spoldzielnie. Nie ma nikogo, ani drugiego, ani trzeciego.
    jestescie tylko wy i zarzad przez was wybrany.

    To co piszesz byloby prawda, gdyby to byla wspolnota i zarzadca tylko
    zarzadzał. Wowczas dlugi zarzadcy bylyby sciagane tylko z majatki
    zarzadcy, a nie waszego.
    Z drugiej strony, gdyby zarzadca narobil dlugi na wasz koszt, scigane
    byloby z waszego majatku, ale nie zarzadcy.

    5.
    Nie ma dobrego rozwiazania. Przy malej spoldzielni moze sie udac
    podpisac indywidualne umowy z mieszkancami. Przy duzej jest to
    niewykonalne, bo dostawca nie bedzie sie chcial w takie cuda bawic,
    szczegolnie jak nie jest w stanie pomierzyc ilosci ciepla na wejsci do
    kazdego mieszkania. W starych spoldzielniach rury zwykle sa wspolne. W
    nowych blokach, zwykle juz indywidualne.
    Co do wody juz łatwiej, ale musilibyscie gdzies miec liczniki
    przynajmniej na wejsciu do kazdego bloku i mozliwosc odciecia wody dla
    tych ktorzy sie nie dogadaja.
    Co do odciecia zimnej wody, to nie jest to takie latwe, wiec
    przynajmniej zimna bedziecie mieli.

    6. rozwiazanie na przyszloec. Walne, wywalic zarzad, wybrac nowy
    moadrzejszy, wziac kredyt splacic komornika a potem splacac kredyt w
    opłatach powoli przez iles lat.