  • Data: 2023-09-01 11:19:57
    Temat: Re: Komitet wyborczy -weryfikacja PESEL
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2023 o 10:46, J.F pisze:

    > A jak sie trafia na listę wyborczą? Przez zameldowanie chyba.
    > Mozna sie jakos ręcznie dopisać, ale nie skasują tego za pewien czas?

    Pewnie skasują, ale przez pewien czas będzie.

    > No i tu łatwo, choc moze prowadzic do pomyłek, ze wyborca podpisał,
    > ale jest z innego okregu.
    > A co z wyborami na prezydenta, gdzie cały kraj dobry ?

    Nic. Nikt nie sprawdza i tyle.

    > A te spisy listy w ogole komisje mają? Bo prowadzą je chyba samorządy,
    > ale komisji przekazują ... już, czy dopiero wkrótce?
    > No chyba, ze Komisja ma dostęp, bo oczywiscie spis elektroniczny.

    Wydaje mi się, że to jest losowo sprawdzane. Tragedii, jak coś nie
    zostanie wychwycone nie ma. Tu chodzi o wyeliminowanie idiotów, co to by
    się zgłosili, by na liście zaistnieć.

    Pewnie by to naruszał Konstytucję, ale nie wiem, czy nie praktyczniejsze
    byłoby przyjmowanie jakiegoś wadium, które zwracane byłoby po
    osiągnięciu jakiegoś progu przez kandydata. Tylko to byłoby chyba nie na
    rękę obecnym politykom. Bo teraz jest taka taktyka, że wpisuje się osoby
    znane w lokalnej społeczności nie dlatego, że mają zostać posłem, ale
    dlatego, że zawsze kilka osób na nie zagłosuje, a to się liczy dla listy.

    --
    (~) Robert Tomasik