  • Data: 2007-01-03 15:13:33
    Temat: Re: Kolizja samochodowa - kto winny ?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com napisał(a):

    > Akurat w tym przypadku zachowanie się zgodnie z przepisami rzeczywiście
    > zapewniłoby zero kolizji typu "jak ja miałem wyhamować - walnąłem go w
    > tył".

    Myślę że wszyscy przesadzacie i niepotrzebnie się znęcacie nad panem.
    Dobry adwokat mógłby poważnie próbować zwalić winę wyłącznie na II
    pojazd (jego kierowcę).
    *Bezpieczna prędkość* to nie zasada ryzyka, w stylu że jak uderzyłeś w
    kogoś z tyłu to automagicznie znaczy że nie zachowałeś bezpiecznej
    odległości.
    Oceniając co jest bezpiecznym odstępem trzeba wziąć pod uwagę że
    zasadniczo powinna być ona taka by zahamować, wtedy gdy poprzednik
    również normalnie bądź gwałtownie hamuje, a nie sytuację gdy zatrzymuje
    się praktycznie w miejscu na jakiejś przeszkodzie. Od kierowcy trzeba
    wymagać tylko przewidywania normalnych sytuacji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"