  • Data: 2007-01-03 15:31:39
    Temat: Re: Kolizja samochodowa - kto winny ?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):

    > Z góry przegrana sprawa.

    Myślę że są szanse na wygranej. Choć za mało szczegółów by pomyśleć jak
    wielkie. No i pytanie czy warto ryzykować proces.

    > Bo on nie zatrzymał się na przeszkodzie, ale również zapewne przed nią
    > hamował.

    Hamował? A skąd wiesz?
    W ubiegłym roku miałem kolizję i ten co uderzył w tego co uderzył we
    mnie :) wcale nie hamował.
    A nawet gdyby hamował to i tak uderzył, co znaczy że o ileś metrów
    miejsce na hamowanie następnego się skróciło. A ile? Pewnie biegły byłby
    potrzebny. Czy kierowca powinien przewidzieć to że przed nim ktoś będzie
    miał kolizję? Raczej nie.

    A swoją drogą przypomniała mi sie sprawa, sprzed paru lat:
    Wypadek drogowy. Kierowca X wpada w poślizg uderza i samochód Y, a tutaj
    jeszcze nadjeżdża Z i wali w Y. (Z jechał za Y)
    X został skazany za spowodowanie wypadku i jako pokrzywdzonych przyjęto
    Y i Z (w opisie czynu).
    Pan X miał adwokata, który napisał apelację. Uderzał w niej właśnie w
    to, że pokrzywdzonym przez oskarżonego X nie jest Z. Twierdził że Z nie
    zachował odległości/prędkości/ostrożności (niepotrzebne skreślić), bo
    nie powinien uderzyć w Y.
    No i jaki był wyrok sądu odwoławczego? Wyrok skazujący w całości został
    utrzymany w mocy.

    > nawet gdyby nagle przed nim wyrosła betonowa sciana to i tak kiepsko widze
    > tą linię obrony.

    W takiej sytuacji miałby 99% szans.

    --
    @ Johnson