eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKodeks drogowy - luka w przepisach ??Re: Kodeks drogowy - luka w przepisach ??
  • Data: 2007-12-28 14:24:31
    Temat: Re: Kodeks drogowy - luka w przepisach ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:fl2o3a$rgb$1@pippin.nask.net.pl...
    > Robert Tomasik pisze:
    >
    >> W Polsce przyjęto konstrukcję, która po prostu określa kiedy jakie
    >> światła mają być używane. Innych świateł używać nie wolno. Stąd też w
    >> zasadzie nielegalne są wszelkie wynalazki podświetlające lub
    >> oświetlające różne części pojazdu. Dugo nielegalne było trzecie światło
    >> stopu i ja pamiętam, jak zabierano za nie dowody rejestracyjne. Aż
    > Ale te wynalazki czy też dawniej trzecie światło stopu było nielegalne
    > nie w wyniku zapisów kodeksu drogowego. Przyczyną był brak homologacji
    > dla danego światła a to określają inne przepisy. Światła przeciwmgłowe
    > przednie wymóg homologacyjny spełniają.

    Wynikało z przepisów Prawa o Ruchu Drogowym który wyraźnie określał, że
    światła mają być parami poza w nim określonymi wyjątkami. W owym czasie te
    wyjątki, to było światło cofania i tylne przeciwmgłowe.
    >
    > Z tego też powodu nie można na polskich drogach poruszać się samochodem
    > przeznaczonym na rynek amerykański, jeśli nie wykona się modyfikacji
    > mających na celu spełnienie wymogów homologacyjnych obowiązujących na
    > naszym rynku.

    Skąd to wziąłeś. można, i wiele samochodów takich jeździ. Wymóg homologacji
    dotyczy importerów powyżej ileś tam sztuk. Prywatna osoba po prostu nie
    zrobi badań przedrejestracyjnych i nie zarejestruje takiego samochodu. Ale
    dokąd będzie jeździć na dokumentach amerykańskich (a prawo czasem dopuszcza
    takie możliwości) to jeździć będzie.
    >
    > Generalnie: co można a czego nie można montować w pojeździe, określają
    > przepisy kodeksu drogowego (patrz art. 66 ust. 4 p. 1, art. 66 ust. 5
    > oraz odpowiednie zapisy art. 68), które powołują się na przepisy
    > szczegółowe. To właśnie te przepisy szczegółowe mówią dokładnie co można
    > instalować w pojeździe a czego nie.

    Nie zawsze, jak Ci napisałem. Czasem zawarte w PoRD ograniczenie blokuje
    przepisy wykonawcze (jak z parzystością świateł STOP).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1