  • Data: 2007-12-28 15:10:41
    Temat: Re: Kodeks drogowy - luka w przepisach ??
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Skąd to wziąłeś. można, i wiele samochodów takich jeździ. Wymóg
    > homologacji dotyczy importerów powyżej ileś tam sztuk. Prywatna osoba po
    > prostu nie zrobi badań przedrejestracyjnych i nie zarejestruje takiego
    > samochodu. Ale dokąd będzie jeździć na dokumentach amerykańskich (a
    > prawo czasem dopuszcza takie możliwości) to jeździć będzie.

    Nie mówię o homologacji samochodów, źle się wyraziłem. Chodzi o
    spełnienie wymagań technicznych jakim muszą odpowiadać samochody. Takie
    modyfikacje robi się w samochodach amerykańskich, później robi się
    badania (i normalnie rejestruje. No i może to zrobić szary Kowalski :)

    Przeróbka wygląda mniej więcej tak, że należy zamienić światła na
    takie, które asymetrycznie oświetlają drogę (amerykańskie świecą
    symetrycznie), trzeba też wydzielić funkcję kierunkowskazów i zmienić
    ich kolor na pomarańczowy (amerykańskie z tyłu są czerwone a z przodu
    białe, niejednokrotnie zintegrowane z pozycją).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio