    From: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kilka pytan o dzialki
    Date: Sun, 24 Mar 2002 19:15:42 +0100

    Tomek Tosza wrote:

    > 1. O tym czy parcela jest działką budowlaną decyduje zapis w planie
    > zagospodarowania przestrzennego.

    Zdaje się, że szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego może nie być.
    Co wtedy? Czy warunki zabudowy decydują?

    > Jak wyobrażasz sobie działkę budowlaną która składa się z niegraniczących ze
    > sobą parcel?

    Nie wiem, czy to dobry przykład - ale sens oddaje. Ulica - po dwóch stronach
    działki. Budynek składa się z dwu części z łącznikiem nad ulicą.

    > 2. To-co-chcesz-zbudować

    A jeśli chcę budować różne rzeczy jednocześnie, na różnych działkach, to chyba
    nie nazwiemy tego "zamierzeniem budowlanym". Zależy mi na definicji!

    > 3. Nie dostaniesz pozwolenia na budowę na cudzej działce - to oczywiste.
    > Musisz być przynajmniej jej dzierżawcą działki, czyli w skrócie: mieć prawo
    > do dysponowania nieruchomością.

    No właśnie - jednak mogę dostać na cudzej (dzierżawa to nie własność, działka
    jest więc cudza). Mogę zatem chcieć zbudować jeden budynek położony na dwóch
    działkach dzierżawionych od różnych właścicieli. Czy uzyskam pozwolenie na
    budowę? Jeśli nie - proszę o uzasadnienie!

    > 4,5 To samo.

    A skąd to wynika - dlaczego inna nazwa?

    Dziękuje za pomoc i proszę o dalsze uwagi. Idzie mi o ustalenie pewnych aspektów
    prawnych.
    Pozdrawiam,
    Olek