    From: i...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy można zabić dewianta
    Date: Sat, 13 Dec 2008 16:19:36 -0800 (PST)

    On 12 Gru, 22:53, Kamikazee <n...@n...pl.invalid> wrote:
    > Takie gdybanie na ile lat w Polsce zostałby skazany dusiciel dewianta?
    > Ponieważ wątpię aby polski sąd uznał to za samoobronę.
    >
    > http://www.rp.pl/artykul/31,198480_Kiedy_mozna_zabic
    _dewianta.html

> [...]
    > obrony muszą być adekwatne w stosunku do zagrożenia -- powiedział
    > "Rzeczpospolitej" chcący zachować anonimowość znany brytyjski prawnik.
    >
    > Według niego dyskusja na temat obrony koniecznej została w Wielkiej Brytanii
    > zideologizowana. Przykładem jest słynna sprawa farmera z Norfolk Tony'ego
    > Martina, który w 1999 roku zastrzelił w swoim domu małoletniego włamywacza.
    > Martin został okrzyknięty mianem ksenofoba zabawiającego się bronią i
    > początkowo skazany na dożywocie za morderstwo (potem zmieniono kwalifikację
    > czynu). Każdy, kto usiłował bronić Martina, był uznawany za oszołoma.

    Zabijać można nie tylko dewianta, wszystko co żyje można zabić, ale
    jak zabijasz ludzi i cię namierzą to trzeba się liczyć z sankcja
    karną.
    Zabijanie to właściwie rzecz naturalna, Bóg nauczył jak zabijać mamy,
    weź takiego jelonka rozszarpanego przez lwy. Bóg stworzył drapieżną
    zwierzynę, a ta żywi się mięsem. Ktos powie no dobra, ale te lwy to
    musza bo z głodu, z głodu czy dla zabawy to dla jelonka "jeden
    pies" (a czasem zabijaja dla zabawy lub pokazowo). A taki jelonek tez
    cierpi, ma układ nerwowy, stadne zachowania (inne jelonki sie nie
    cieszą jak widzą braciszka w kawałkach) itd. Ludzie tez zabijaja ale
    jak zabijasz humanitarnie świnie to jesteś rzeźnikiem - rasa ludzka
    jako panująca mogła ustanowić prawo że zabijanie innych gatunków jest
    ok. Ale jak człowieka chcesz zamienić w nieruchomy zbiór białka,
    tłuszczu, kości to ludzkość wymyśliła, że jesteś dla społeczności
    niebezpieczny i cię zamknie lub zlikwiduje (zależy jaki system
    prawny).
    Jajogłowi na ogół słabi w sztyletach byli i za obronę wymyslili sobie
    służby bezpieczeństwa i prawo, jednostki obdarzone ponadprzeciętnymi
    zdolnościami do zabijania są prześladowane i jakby niedoceniane z tego
    powodu. A trzeba powiedzieć że śmierć i jej zadawanie w obrębie
    gatunku było jednym z elementów ewolucji. Ludzie teraz się mniej
    zabijają i przez to społeczeństwa sa bardziej cherlawe. Kto wie czy
    zmniejszenie liczby morderstw wpłynie w dłuższym okresie korzystnie na
    ewolucje gatunku człowieka. Jednak co jakiś czas są wojny i one
    wpływają na zwiekszenie witalności ludzi, którym uda się pozostać przy
    życiu.

    Zabijać tak, ale z umiarem :)