    From: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy mandat ulega przedawnieniu?
    Date: Tue, 29 Jul 2003 19:00:17 +0000 (UTC)

    Doktor Burski <e...@i...pl> napisał(a):

    > Około roku temu dostałem mandat za zaparkowane w złym miejscu.
    > Nie zapłaciłem go, pomyślałem, że poczekam na wezwanie z Urzędu
    > Skarbowego. Z urzędu nic do tej pory nie dostałem. W związku z tym moje
    > pytanie: Jaki okres musi minąć od wypisania mandatu, żeby uległ on
    > przedawnieniu?

    Jeżeli to był mandat za parkowanie w złym miejscu (niedozwolonym) i wystawiła
    go policja to niezapłacenie oznacza nieprzyjęcie mandatu. Nie wiem jak się to
    ma do przedawnienia, ale sądzę, że zanim ktokolwiek zechce od Ciebie te
    pieniądze, najpierw sąd będzie musiał uznać Twoją winę. Raczej spodziewaj sie
    więc wezwania do sądu niż do zapłaty.
    A może się mylę?
    Gdyby ktoś kto wie na 100% mi odpisał - byłoby super.

    Pozdrawiam
    Szymon