  • Data: 2004-03-17 16:15:00
    Temat: Re: Kaucja mieszkaniowa.
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c39aom$i0p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zamierzam wniesc sprawe przeciwko gminie o zwrot zwaloryzowanej kaucji
    > mieszkaniowej zaplaconej w 1970 roku. Proponowana przez gmine kwota do
    > zwrotu jest wrecz smieszna. Znane mi sa podstawy prawne wniesienia sprawy
    do
    > sadu, lecz moze cos pominalem. Jakie inne argumenty zastosowac? Proszę o
    > kontakt osobe, ktora taka sprawe wygrala. Mam wiele pytań zwiazanych z tym
    > tematem, lecz nie chcę sie w tym miejscu za wiele rozpisywac.

    częsta sprawa ostatnio, napisz ile wpłaciłeś i kiedy. sprawdź jak kaucja
    miała się do przecietnego wynagrodzenia z chwili wpłaty (oblicz procent).
    następnie porównaj go z aktualnym przeciętnym wynagrodzeniem (netto!). w ten
    sposób ustalisz pełną kwotęwaloryzacji. Skutkami inflacji obciąża sie
    obydwie strony, w jakim stosunku? to zależy od sądu, ja znam przypadki
    przyznawania i 70% i 30% a najczęściej 50%. oznacza to, że pełną kwotę
    waloryzacji dzieli się przez pół i taka kwote zasadza stronie. tak wyglada
    praktyka w moich okolicach. Sam zdecyduj o ile wniesiesz. Sprawe wnieś na
    formularzu (świeże orzeczenie SN uznało ze waloryzacja kaucji mieszkaniowej
    do 5.000zł. podlega postępowaniu uproszczonemu ).

    wowka