eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKarta gwarancyjnaRe: Karta gwarancyjna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karta gwarancyjna
    Date: Sun, 15 Aug 2004 23:28:11 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 21
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254
    Message-ID: <cfokj6$idm$1@news.onet.pl>
    References: <cfoj2s$di8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1092605350 18870 81.210.16.254 (15 Aug 2004 21:29:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Aug 2004 21:29:10 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <cfoj2s$di8$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:233891
    [ ukryj nagłówki ]

    Margot wrote:
    > Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?
    > Jestem producentem urządzeń elektronicznych. Przy sprzedaży do urzadzenia
    > dołączana jest karta gwarancyjna, określająca szczegółowo typ urządzenia,
    > warunki gwarancji itd. Zwróciła się do mnie duża hurtownia i zaproponowała,
    > że owszem - kupi moje urządzenia ale bez kart gwarancyjnych bo - już zgodnie
    > z jakimiś przepisami takich kart się nie stosuje. Do reklamacji wystarczy
    > paragon.

    Ostateczny odbiorca sprzętu rzeczywiście może reklamować na podstawie
    paragonu. Tyle ze będzie to reklamacja na podstawie rękojmi albo
    niezgodności z umową. Jeśli na sprzęt obok tego ma być gwarancja, to w
    zasadzie powinna być karta gwarancyjna (choć w sprzedaży konsumenckiej
    gwarancja może zostać udzielona np. w reklamie). Gwarancja dla
    konsumenta musi jednak określać obowiązki gwaranta oraz zawierać zapis
    że nie wyłącza ona, ani nie ogranicza uprawnień z tytułu niezgodności
    towaru z umową (art.13(?) ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej).

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1