    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Date: Sat, 08 Apr 2023 00:37:19 GMT

    On 2023-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wniosek o ukaranie do sądu napisać. To na etapie legitymowania szybsze,
    > niż mandat. Nie wykluczone, że sąd by badał, czy faktycznie "misja"
    > karetki była na tyle pilna, że mieli prawo pieszych rozganiać po
    > przejściach. A może i policjant nadwrażliwy, choć w odniesieniu do
    > karetki, to osobiście powątpiewam. Ale policjanci też różni bywają.
    > Najlepiej by było, jakby tam gdzieś była akurat jakaś kamera i można to
    > było ocenić.

    > Załoga też nei wie, co się dzieje z pacjentem. Teoretycznie błahe
> [...]

    Też mi się tak wydaje. Natomiast w interesie policjanta (i
    poszkodowanego) jednak mogłoby być wypuszczenie tej karetki, bo
    istniało jakieś wymierne prawdopodobieńswo, że poszkodowanemu pogorszyć
    się może. Np. przebywanie dodatkowe 20 min w bólu to też jest pewna
    uciążliwość/trauma.

    Fakt 1: jest prawdopodobny problem związany ze zdrowiem - inaczej
    dyspozytor nie wyslałby karetki. Fakt 2: problem nie wydaje się z
    gatunku zagrożenia życia (według oceny dyspozytora i pewnie samej
    załogi). Tak jak wyżej napisałeś, pewnie najlepiej puścić ich szybko i
    skierować sprawę do sądu. Można tak dla kazdego wykroczenia, czy musi
    być odmowa przyjęcia mandatu?

    --
    Marcin