  • Data: 2023-04-08 02:13:24
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sąd oceni, czy policjant powinien dać wiarę kierowcy karetki. Fakt, że
    > formalnie to MZ powinien ich szybciej wypuścić a jedynie później coś z
    > tym zrobić (co?).

    Wniosek o ukaranie do sądu napisać. To na etapie legitymowania szybsze,
    niż mandat. Nie wykluczone, że sąd by badał, czy faktycznie "misja"
    karetki była na tyle pilna, że mieli prawo pieszych rozganiać po
    przejściach. A może i policjant nadwrażliwy, choć w odniesieniu do
    karetki, to osobiście powątpiewam. Ale policjanci też różni bywają.
    Najlepiej by było, jakby tam gdzieś była akurat jakaś kamera i można to
    było ocenić.

    > I teraz policjant puszcza ich ekstra szybko bo załoga sygnalizuje taką
    > potrzebę (akzja ratunkowa), a potem okazuje się, że te 20min nie
    > wiązało się z dodatkowym zagrożeniem zdrowia/życia, i co teraz?
    > Piłeczka przy załodze, żeby wykazć, że mieli przesłanki aby sądzić, że
    > się wiąże?

    Załoga też nei wie, co się dzieje z pacjentem. Teoretycznie błahe
    zgłoszenie może się okazać poważnym, a poważne błahym. Uważam, że gdyby
    załoga uważała to zgłoszenie za pilne, to by użyła sygnałów
    uprzywilejowania. Pomysł na konieczność pilnej interwencji - w mojej
    ocenie - był bardziej pomysłem na uniknięcie mandatu.

    --
    Robert Tomasik