  • Data: 2010-02-16 08:21:14
    Temat: Re: Kara za brak biletu parkingowego.
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-02-14 18:16, Robert Tomasik stwierdził, że:
    > Ja bym im odpisał, że nie Ty im zlecałeś wysąłnie tych danych więc niech
    > sobie dochodzą od zleceniodawcy zapłaty - tym bardziej, że w chwili
    > zwracania się z zapytaniem nie byłeś już dłużnikiem.

    Zgodnie z Twoją sugestią wysłałem maila do VBL, oto jaką odpowiedź
    otrzymałem:

    W odpowiedzi na zgłoszone przez Pana w dniu 15 lutego 2010 r.
    wątpliwości dotyczące faktur numer 100491/02/2010/12 VB Leasing Polska
    S.A. uprzejmie informuje, iż podstawę naliczenia opłat wykazanych w
    przedmiotowych fakturach stanowi Tabela Opłat i Prowizji. Zgodnie z
    postanowieniami §17 ust. 7 Ogólnych Warunków Umowy Leasingu stanowiących
    integralną część umowy 36816 ,,wykaz dodatkowych czynności oraz ich
    aktualny cennik określa Tabela Opłat i Prowizji, dostępna w Centrali
    oraz w Oddziałach Leasingodawcy". Wykorzystane w przepisie sformułowania
    jednoznacznie wskazują, iż stawki określone w Tabeli Opłat i Prowizji
    stanowią podstawę do obciążenia Klienta stosownymi opłatami za czynności
    wykonywane przez VB Leasing Polska S.A. w trakcie umowy. Pragniemy
    zwrócić Państwa uwagę na fakt, iż udzielanie organom ścigania informacji
    o użytkowniku pojazdu związane jest z koniecznością wykonania konkretnej
    pracy administracyjnej oraz poniesienia określonych kosztów faktycznych,
    przy czym inicjatorem całego procesu administracyjnego jest
    leasingobiorca dopuszczający się wykroczenia drogowego. W konsekwencji
    wynikająca z Tabeli Opłat i Prowizji opłata wiąże się ze ściśle
    określonymi wydatkami ponoszonymi przez VB Leasing Polska S.A. Ze
    względów praktycznych jej wysokość została jednak uśredniona. Taką
    właśnie opłatą został Pan obciążony na podstawie faktury nr
    100491/02/2010/12

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,