  • Data: 2010-03-15 18:40:03
    Temat: Re: Kara za brak biletu parkingowego.
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-02-16 17:24, Robert Tomasik stwierdził, że:
    > Ja bym im odpisał, ze w całości się z nimi zgadzasz poza drobnym
    > szczegółem, że Urząd Miasta nie jest organem ścigania.

    Odpisałem, dostałem dziś odpowiedź (przepraszam za kodowanie).
    Zapłaciłem w terminie, ale z tego co widzę to ani ZDiUM, ani VB
    pieniędzy raczej mi nie zwrócą:

    "Szanowni Państwo
    W odpowiedzi na e-maila w którym to sugerują Państwo, iS udzielona
    informację Zarządowi Dróg i Utrzymania Miasta jest bezpodstawna poniewaS
    ZDiUM nie jest organom ścigania mają Państwo rację w e-mailu z dnia
    16.02.2010 r. uSyliśmy sformowania "organ ścigania ,, natomiast powinien
    znajdować się zwrot podmiot
    uprawniony. Mianowicie ZDiUM we Wrocławiu naleSy do komunalnej jednostki
    organizacyjnej i zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia art. nr 3 o
    ochronie danych
    osobowych jest podmiotem uprawnionym do tego aby wnioskować o wskazanie
    uSytkownika.
    W odpowiedzi na kolejne pytanie uzasadniamy, iS Sąd NajwySszy ustosunkował
    się do kontrowersyjnej kwestii, czy nieuiszczenie opłaty za parking
    wyczerpuje
    znamiona wykroczenia. Zdaniem sądu warstwa informacyjna znaku strefa
    płatnego
    parkowania jest jednoznaczna. Znakuje się nim miejsce, na którym postój
    pojazdu jest
    płatny. Jednak opisując treść tego znaku, legislator zawarł w przepisie
    par. 58 ust. 4
    rozporządzenia z 31 lipca 2002 r. o znakach i sygnałach drogowych dyrektywę
    znacznie dalej idącą niS tylko prostą informację o odpłatności za postój
    pojazdu w
    takiej strefie (Dz.U. nr 170, poz. 1393). Stwierdził, Se w takiej
    strefie zabroniony jest
    postój pojazdu bez wniesienia opłaty. Sąd NajwySszy akceptuje rozwiązania
    legislacyjne, zgodnie z którymi znamiona wykroczenia są regulowane przez
    akty rangi
    podstawowej.
    Nieuiszczenie opłaty za parking jest więc karalne na mocy kodeksu wykroczeń.
    Według artykułu 92 tej ustawy, kto nie stosuje się do znaku lub sygnału
    drogowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany."

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,