  • Data: 2005-01-26 10:07:41
    Temat: Re: Kara nagany - czy muszę przyjąć?
    Od: Johnson <J...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kamagan napisał(a):

    > mam prośbę o pomoc, mojej koleżance grozi kara nagany, słyszałam (wydaje mi
    > się , że błędnie), że jeśli koleżanka jej nie podpisze, kara nie jest ważna w
    > świetle prawa. Chciałabym się dowiedzieć czy istnieje coś podobnego? I drugie
    > pytanie jeśli załatwianie pewnej sprawy trwało zbyt długo ok. roku (nie z winy
    > pracownika - tylko z opieszałości osób trzecich, z którymi kontakt był
    > utrudniony), i pracodawca dowiedział się po roku, że ta sprawa nadal nie jest
    > załatwiona, czy z tego powodu przysługuje kara nagany, czy działa tu przepis
    > KP art.109 par.1
> [...]

    Przyjęcie czy odmowa przyjęcia jest bez znaczenia dla bytu ukarania. Czyli jak twoja
    koleżanka czego
    tam nie podpisze to i tak kara jest ważna.
    Co do terminu to nie napisałeś kiedy miało miejsce ostatnie naruszenie obowiązków
    pracowniczych - to
    od tej daty będzie się liczyło 3 miesiące.
    Tak czy inaczej kara nałożona nawet z naruszeniem art. 109 kp nie jest nieważna z
    mocy prawa i
    obowiązuje dopóki takiej kary nie uchyli sam pracodawca lub sąd.

    --
    :) Johnson