  • Data: 2024-04-19 18:45:47
    Temat: Re: Kara dla nieletnich
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sensie, że szewc daje komuś kroplówkę z pawulonem, ten ktoś umiera a
    > szewc podnosi, że on tylko wykonywał nieuprawnione czynności bo nie jest
    > ani lekarzem, ani pielęgniarką, nie może administrować żadnych leków i
    > wykonywać procedur medycznych, i za to powinien odpowiedać?
    >
    > Czy dopowiedziałem na pytanie, czy nie rozumiem pytania?

    Raczej nie zrozumiałeś pytania. Zakładamy, że ten patus jest osobą
    wykonującą władzę rodzicielską wymienioną w artykule. I takiej osobie
    artykuł zabrania wykonywać kar cielesnych. No i patus złamał artykuł.
    Ale za czyn będzie zapewne odpowiadał nie z tego artykułu tylko z
    któregoś z KK np o pobicie z jakimś tam skutkiem. Może się próbować
    bronić twierdząc, że nie pobił z jakimś tam skutkiem tylko zastosował
    karę cielesną wobec podopiecznego. I to paragraf i to paragraf ale
    pewnie kary inne. Odnosząc do Twojej analogii, nie ma artykułu który by
    zabraniał szewcom podawać komuś kroplówkę z pawulonem. A w przypadku
    kary cielesnej od opiekuna mamy na to paragraf bezpośrednio.

    PD