  • From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kaloryfer, a licznik ciepla
    Date: Sat, 14 Dec 2002 22:13:54 +0100

    > Mam problem z licznikiem ciepla. U mnie w domu jest on zamontowany
    znacznie
    > wyzej niz na srodku (tzn. blisko gornej krawdzi kaloryfera). Mam pytanie,
    > czy istnieja jakies przepisy prawne okreslajace w jakim polozeniu powinien
    > byc licznik? Place bardzo wysoki czynsz, a gora grzejnika przeciez mocniej
    > grzeje.
    >
    > Tomek
    To nie licznik tylko podzielnik i sąsiedzi maja na takich samych
    kaloryferach na tej samej wysokości i u nich pewnie też jest cieplejszy u
    góry ;-). Jeśli podzielnik to ma za zadanie nie mierzyć ilość a służyć do
    wyliczenia stosunku zużycia ciepła przez ciebie i sąsiadów do całościowego
    zużycia wskazanego przez jeden wspólny licznik przeważnie umieszczony w
    węźle cieplnym. Spółdzielnia czy ktoś inny co to montował nie informował o
    zasadach rozliczeń ? Pytań pewnie nasunie ci się więcej np. dlaczego ci
    wskazuje zużycie a ty miałeś zakręcony kaloryfer itp. te pytania są często
    zadawane przez ludzi którym założono podzielniki. U nas spółdzielnia
    informuje lokatorów regularnie przy każdym rozliczeni CO o zasadach
    działania tego systemu i sposobie rozliczenia. Pewnie też coś dostaniesz jak
    ich zasypia pytaniami i będą mieli dość indywidualnych odpowiedzi.