  • Data: 2007-10-04 08:32:13
    Temat: Re: KaczyĹ?ski nic nie ma
    Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    /.../

    > mają
    >>
    > Kot wymaga więcej zachodu...nie masz persa to nie gagaj! ;P
    >
    > A z tymi uczciwymi co się "dorobili" to nie udawaj: byli
    > "uczciwi inaczej" bo musieli choć "dawać" żeby cokolwiek
    > zrobić...

    Bardzo typowe dla niektórych kręgów - nie znasz ludzi, ale skoro mają
    pieniądze - znaczy "uczciwi inaczej". Nie widziałeś jednego człowieka z
    drugim na oczy - ale oczywiście co Ci szkodzi go obrażać.

    >chyba że jesteś nie z tej bajki i naiwnie wierzysz
    > że jak ktoś o szczerych oczach mówi że nie dał to nie dał
    > albo tylko dlatego twoim zdaniem jest uczciwy bo jest
    > twoim znajomym -a ty chcesz wierzyć że sam jesteś OK
    > bo przecież twoi znajomi MUSZĄ być "uczciwi"... ;)

    Pozostaje mi tylko współczyć Ci znajomych, skoro masz takie doświadczenia.
    Proponuję żebyś zmienił otoczenie - chyba że dobrze się czujesz w takim
    towarzystwie.

    Moich znajomych - w przeciwieństwie do mnie - nie znasz - więc może bądź
    łaskaw nie wypowiadać się w ten sposób na temat ich uczciwości i ich
    obrażać.

    To że ludzie NIE MUSZĄ być uczciwie nie znaczy, że NIE MOGĄ być uczciwi i
    uczciwie się dorobić (choć pewnie nie będą to fortuny na miarę Kulczyka).
    Nawet w tym chorym kraju.

    A to że MUSI SIĘ dawać łapówki, to jest tylko wygodne tłumaczenie dla tych,
    którzy CHCĄ dawać łapówki, bo kasa jest dla nich ważniejsza niż honor (takie
    zapomniane dawno słowo) i uczciwość.

    Np. mój ojciec przeżył prawie 80 lat, czegoś tam się dorobił - i postawię
    cały swój majątek, ba swoje życie na to - że nikt od niego jednego grosza
    łapówki nigdy nie zobaczył.

    Ja sam też nie narzekam - czegoś się dorobiłem - a łapówkę dałem jeden
    jedyny raz w życiu, wiele late temu - krawężnikowi z drogówki który chciał
    mnie przy jadącego z ciężko chorą żoną do lekarza przetrzymywać na drodze -
    i do tej pory się tego wstydzę.

    Więc nie mów mi, że nie można się dorobić uczciwie. Można - tyle że jak
    kraj jest chory, to znacznie trudniej - a ludzie wolą iść na łatwiznę i
    zwalać wszystko na to, że takie czasy.

    LM