eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKOD Andersa: Będzie trzeci proces dwukrotnie uniewinnionych › Re: KOD Andersa: Będzie trzeci proces dwukrotnie uniewinnionych
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KOD Andersa: Będzie trzeci proces dwukrotnie uniewinnionych
    Date: Thu, 26 Oct 2017 23:08:27 +0200 (CEST)

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przecież nie po to odzyskali sądy, żeby one ślepe i sprawiedliwe były.
    >
    > BTW - jakieś przykłady procesów do skutku (najlepiej z kontekstem
    > politycznym)? Niewykluczam, że były, ale jakoś nie miałem wrażenia, że
    > to "szeroko stosowana praktyka"

    Akurat w procesach "które zapadają w pamięć" (społeczeństwu) to o wiele
    za częsta praktyka.

    Z tego co mi się _najbardziej_ wbiło w pamięć:
    + Kościuk - *pięć* procesów [A]
    + zomole z Wujka - 3 procesy [B]
    Akurat wszystko to "późni siłowi utrwalacze komunizmu" wiec mi ich osobiście
    żal "mało" ale powagi prawa i procesu karnego mi żal _nawet na nich_.

    Dla Kościuka mam tyle litości co dla policyjnej bandy czterech z
    paralizatorem z zaciemnionej toalety Wrocławskiego komisariatu.
    Niech ich procesują aż do _właściwego_ skutku, choćby i sześć razy
    byle się wyrobili przed przedawnieniem.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Przemyk
    > Sąd, który w *piątym* procesie w 2008 roku skazał Ireneusza Kościuka
    > za pobicie Grzegorza Przemyka na cztery lata, [...]
    > W połowie grudnia 2009 roku sąd apelacyjny w Warszawie uznał, że
    > sprawa śmierci Grzegorza Przemyka przedawniła się 1 stycznia 2005. Tym
    > samym umorzył proces Ireneusza Kościuka[13]

    [B] https://pl.wikipedia.org/wiki/Pacyfikacja_kopalni_Wu
    jek#Procesy_karne_w_sprawie_pacyfikacji

    --
    A. Filip