eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKLEPTOMANIA?Re: KLEPTOMANIA?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!no
    t-for-mail
    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KLEPTOMANIA?
    Date: Mon, 5 Aug 2002 12:25:06 +0200
    Organization: University of Mining & Metallurgy
    Lines: 54
    Message-ID: <ailjms$j15$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    References: <aigmqu$sfr$1@news.onet.pl> <aignt6$rcu$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dara.kaniup.agh.edu.pl
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1028543004 19493 149.156.105.134 (5 Aug 2002 10:23:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Aug 2002 10:23:24 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6600
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:101959
    [ ukryj nagłówki ]


    "Serwiz" [...]
    >
    > Użytkownik "Luc Nawrocki"
    > > Witam!
    > [...]
    > > Moje pytanie brzmi, czy istnieje jakaś regulacja prawna, odnosząca się
    do
    > > tego typu zjawisk, natrętnego pilnowania klijęta. Zachowanie obsługi
    tego
    > > sklepu jest dla mnie ujmujące i narusza moją godność osobistą i
    > prywatność.
    > > Nie jestem przestępcą, a właśnie tak się czuję w tym sklepie.
    > >

    Mysle, ze nieswiadomie prowokuje Pan obslugre do takiego zachowania.
    prosze zrozumiec, ze zlodziej NIE MOZE "wygladac na zlodzieja",
    bo co to by byl za zlodziej, wiec iz Pan "nie wyglada" niczego nie dowodzi.

    Dziewczyny w takich sklepach nauczyly sie intuicyjnie wyczuwac
    "niecodzienne"
    zachowanie klienta i moze to prowokuje ich reakcje.
    Zamiast sie oburzac - prosze je sprobowac zrozumiec....
    A moze sie zaprzyjaznic?
    Moze poprosi Pan owa "czytajaca dziewczyne" by pomogla wybtrac towar ?

    Naprawde nie ma sie o co gnewac - na pewno duzo im kradna...

    > >
    > Nie ma przepisu zabraniającego pilnowania towaru przed kradzieżą. Jesli
    ten
    > sklep Ci nie odpowiada zawsze możesz robić zakupy w innym sklepie. Obsługa
    > ma nawet prawo wyprosić Cię i nic z tym nie zrobisz ponieważ sklep jest
    > własnością prywatną i wchodząc zgadzasz się na ich warunki (obowiązek
    > robienia zakupów z koszykiem, zakaz wnoszenia toreb/plecaków itp).

    I tu sie pan myli...
    Wlasnosc prywatna nie oznacza, ze mozna kliena wyrzucic, jesli nam sie jego
    mina nie spodoba.

    "Sprzedarz z udzialem konsumentow" jest regulowana przepisami
    i nie wolno odmowic sprzedazy..

    > Po prostu jeśli obsługa zaczyna byc zbytnio natrętna to możesz zwrócić im
    na
    > to uwagę i tyle.

    No wlasnie. Lub zwrocic na siebie uwage - czy ich nie prowokuje.

    > Serwiz

    Boguslaw


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1