  • Data: 2002-10-29 15:28:00
    Temat: Re: Jeszcze raz o spamie - konkretne pytanie...
    Od: "Michal Ch" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj

    > zdobylem adres firmy, ktora sprzedaje w swojej bazie moj adres e-mail.
    Jest to co
    > prawda adres firmowy, ale z cala pewnoscia na mojej stronie firmowej nie
    ma zadnej
    > informacji, ktora zezwala na uzwanie go do celow marketingowych, nie
    otrzymalem tez
    > w tej sprawie zadnej informacji z firmy, ktora moj adres w bazie
    umiescila.
    > Co moge w takiej sytuacji zrobic?
    > W jaki sposob wymusic, wykasowanie mojego adresu z tej bazy? A moze do
    tego jeszcze
    > jakies odszkodowanie?

    Ponieważ ustawa o ochronie danych osobowych chroni tylko osoby fizyczne,
    a ponadto obejmuje tylko te dane, które umożliwiają określenie tożsamości
    danej osoby,
    więc nie znajdzie tutaj zastosowania.
    Jeżeli umieściłeś adres na stronie firmowej, to myślę, że każdy odbiera to
    jednoznacznie
    jako zachętę do nawiązania kontaktów handlowych itp.
    Wydaje mi się, że brak jest podstaw do żądania usunięcia adresu z bazy tej
    firmy,
    a tym bardziej do odszkodowania.

    Michał