  • Data: 2009-07-19 17:28:33
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem. [o "tanich pomyłkach/'pomyłkach'"]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:8f878h0ov7@saundra.huge.strangled.net Andrzej Adam Filip
    <a...@x...wp.pl> pisze:

    > Jak dla mnie powinna obowiązywać prosta praktyczna zasada:
    > Jeśli policjanci są "indywidualnie CAŁKOWICIE niewinni" to policja
    > "jako całość/instytucja" jest przez to *znacznie bardziej* winna a więc
    > te odszkodowania która wypłaciła stają się o *bardzo* wiele za niskie,
    > wręcz śmieszne.
    > Być może to była "nieszczęśliwa pomyłka", tylko że to nie ma prawa być
    > *tania* pomyłka. Tanie dla sprawcy "pomyłki" zbyt łatwo jest powtórzyć.
    Osobiście dostrzegam także inny aspekt tej sprawy.
    Chodzi o trwającą od lat negatywną selekcję do zawodu, podobnie jak w
    przypadku nauczycieli.
    Kto idzie do policji czy straży miejskiej?
    Niska pensja, niskie wymagania, ale otrzymanie władzy w znacznym zakresie,
    posiadanie broni.
    Jakiej jakości ludzi takie coś przyciąga?
    Czwarty, piąty sort?
    I potem człowiek ma do czynienia z wpółpiśmiennym, ledwie wysławiającym się
    tymi ~1000 słowami gliniarzem, prostacko-chamskim strażnikiem miejskim z
    trudem klecącym proste zdania.
    I takie coś jest wypuszczane z ostrą bronią na ulice, gdzie są ludzie!

    BTW - zastanawiam się czasem czy emitowany w TVN Turbo program Uwaga pirat
    ma za zadanie tylko piętnować przekraczających przepisy drogowe, czy przy
    okazji przemycać po cichu informacje jakie mundurowe młoty siedzą w
    radiowozach (kretyn piszący narratorowi teksty i sam narrator to osobna
    sprawa).

    --
    Jotte