  • Data: 2009-07-20 18:33:34
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:auodj6-60a.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Nie chodzi o legitymowanie się jako takie - czepiasz się detali
    > technicznych.
    > Chodzi o to, żeby osoba zatrzymywana miała PEWNOŚĆ, że jest zatrzymywana
    > przez policję.

    Nigdy nie bedzie miała. Można sfałszować legitymację, przemalować radiowóz
    czy ubrać coś przypominające mundur.

    > A kiedy wyskakuje na mnie jakiś cywilny bandzior w kominiarce z bronią,
    > to dla mnie jest to bandzior. I dla każdego uczciwego obywatela będzie
    > to bandzior dokonujący napadu.

    A jak pokaże coś przypominajacego odznakę policyjną - piszę coś, bo nie
    jesteś tego w stanie jednoznacznie stwierdzić.

    > Primo: jaką dziurę??

    Zazwyczaj okrągłą.

    > Secundo: wszystko będzie leciało za tym nieszczęśnikiem, który zaczął
    > uciekać "bo to na pewno bandyta, skoro ucieka" (rozumowanie teriera...).

    Wszyscy, czyli kto? Zakałdasz, że policjanci pomyślą, ze bandzior, to
    policjant i polecą jego ofiarę zastrzelić? Bo dostrzegam pewne
    niekonsekwencje w Twoim rozumowaniu.

    > Tu się zgadzam, aczkolwiek jeśli jadę sobie drogą i na drogę wyskakuje
    > jakiś gangster z bronią, to w sumie niewiele ryzykuję dodając gazu i
    > rozjeżdżając gnoja na placek.

    Poza swoim i pasazerów zyciem niewiele więcej przeważnie.

    > Tylko w twojej wizji idealnego świata ryzykuję, że to będzie policjant,
    > któremu nie chce się myśleć i prawidłowo przeprowadzić zatrzymania, tak
    > żeby zatrzymywany wiedział, kto go zatrzymuje, tylko stosuje metody
    > gangsterskie "ja mam broń, więc każdy musi mnie słuchać".

    Jak będzie gankster, to tym bardziej zacznie strzelać. Policjant będzie sie
    starał Cie zatrzymać. gankster zastrzelic.

    > Okazanie legitymacji to pewna przenośnia - policjant musi zagwarantować,
    > że będzie jako policjant rozpoznany. Uczciwy człowiek, jadący sobie
    > ulicą, nie będzie się spodziewał, że wyskakujący na niego bandzior z
    > bronią to policjant. Tego mogą się spodziewać tylko prawdziwi bandyci.

    Mówmy o konkretach. ma wywiesić sztandar. Farbą na jezdni namalować, że to
    Policja. Bo dfajno jest krytykować, tylko co to wnosi do sparwy, jeśli nie
    proponujemy nic w zamian.

    > O'RLY?
    > [ciach]

    No :-)

    > Bingo!
    > Naruszyli. Patrz: "podstawowe zadania policji" (z ustawy).

    A tak konkretnie?

    > No i widzisz- wystarczy MYŚLEĆ!

    Ale czy to oznacza, ze policjanciw Poznaniu naruszyli prawo?