eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki tryb postepowania do reklamacji › Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.ds.pg.gda.p
    l!not-for-mail
    From: "Bizon" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Date: Thu, 18 Mar 2010 08:43:08 +0100
    Organization: SKOS PG
    Lines: 29
    Message-ID: <hnslmh$i6f$1@news.ds.pg.gda.pl>
    References: <hnrite$20u$1@news.ds.pg.gda.pl> <hnrjgb$qom$1@news.onet.pl>
    <hnrlvk$se7$1@news.ds.pg.gda.pl> <hnrn70$51i$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bizongod.ds.pg.gda.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: base64
    X-Trace: news.ds.pg.gda.pl 1268898321 18639 153.19.217.34 (18 Mar 2010 07:45:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...pg.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 07:45:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:632754
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrn70$51i$1@news.onet.pl...
    > Bizon pisze:
    >> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrjgb$qom$1@news.onet.pl...
    >>> Bizon pisze:
    >>>> Witam!
    >>>> Zaistaniala taka sytuacja:
    >>>> 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    >>>> 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    >>>> 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    >>>> 4/ brak odpowiedzi
    >>>>
    >>>> Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    >>>> Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >>>>
    >>>> Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    >>>> Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    >>>> par. 6.1 i 10.
    >>>
    >>> Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
    >>>
    >>
    >> Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    >> Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.
    >
    >
    > Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
    > wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.
    >
    > Nie nakazowe.
    >
    > Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.
    >
    > Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.
    >

    Kwota, jaka zadalem w reklamacji jest poniziej 10 000zl. Jest ten e-sad, tylko
    zastanawiam sie czy jest sens, i nie lepiej odrazu wyslac papierowy pozew jako
    uproszczony..
    A jak wyglada sprawa z przewoznikiem? Co Wam przychodzi do glowy jako
    jego linia obrony?

    Pozdroo
    Karol

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1