    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki sens ma regres podpisowy?
    Date: Mon, 21 Jun 2010 15:57:45 +0200

    W dniu 2010-06-21 13:11, Piotrek pisze:
    > Weź mi wytłumacz w jakim celu w ZUS wprowadzono certyfikaty
    > kwalifikowane skoro było CA dostarczające *darmowych* certyfikatów do
    > podpisywania kwitów zus-owskich?

    Idea jest taka, żeby był 1 podpis do wszystkiego, a nie wiadro podpisów
    do każdego gówna osobno. A koszt wydawania tych podpisów przez
    magistraty kto ma ponosić? Znów kurwa ja.

    > Argumentu "żeby zarobiły polskie CA" nie przyjmuję do wiadomości ;-)

    No wtedy zarabiało Unizeto, a teraz zarabiają inni także, bo jest wybór.
    Więc urynkowiono temat.

    > Analogicznie pytanie dotyczy faktur w postaci elektronicznej.

    A co, powinny być zakazane?

    > Po co wprowadzono obowiązek podpisu kwalifikowanego, skoro dyrektywa
    > dopuszcza certyfikat niekwalifikowany?

    Przez kogo wydany? Bo słabo tak widzę, żeby cert wydany przeze mnie miał
    być honorowany przez bank, nawet jeśli to będzie tak paściaty bank, jak
    Bank Pana od Win.

    > Tu dla odmiany nie przyjmuje do
    > wiadomości argumentu, "dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego" bo jak
    > wiadomo fakturę w postaci materialnej możesz wypisać choćby długopisem
    > na obrusie ze stołu w knajpie.

    No ale ja nic o fakturach nie mówię, a o rzeczach istotnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek