  • Data: 2007-08-31 04:35:40
    Temat: Re: Jak założyć stowarzyszenie ?
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wrak Tristana pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 15:23
    > (autor chester
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fb6gda$djl$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie jest prawdą jakoby... Typowe stowarzyszenia nie prowadzą działalności
    > gospodarczych, a co za tym idzie ich PK nie jest tak całkiem PK, a do tego
    > biura rachunkowe są tego świadome i księgowość stowarzyszeń jest wyceniana
    > zazwyczaj nie jak PK a jak PKPiR

    Tylko co z tego? Typowe stowarzyszenie tak naprawdę nie ma kasy nawet na
    to - stąd trzeba znaleźć księgowego, który zrobi to gratis albo naprawdę
    za symboliczną 'flaszkę'. Poza tym nie jest to łatwe - przechodziłem
    całą tę drogę szukania i jakoś biura rachunkowe szczególnie świadome nie
    były.

    > A podstawowe zadanie domowe: Zastanowić się CO TO DA.

    LOL. On chce *zarejestrowac* stowarzyszenie. Więc to mu to da, że jego
    wniosek ma mniejsze szanse na odrzucenie, jak facet będzie wiedział, co
    i jak ma być. Choćby taki statut - ustawa określa, co ma w nim być więc
    można sobie napisać swój albo znacząco zmodyfikować czyjś, a nie tylko
    bezmyślnie kopiować te znalezione w necie.

    > Bo pakowanie się w
    > papierkologię stosowaną najczęściej jest wynikiem głównie owczego pędu do
    > mania swojego stowarzyszenia i bycia prezesem.

    A to inna bajka. Ale jest pewne minimum, bez którego się nie ruszy z
    miejsca. Można się nadziać na jakieś idiotyczne wady prawne wniosku, bo
    ktoś tam czegoś nie podpisze itp. Ustawa naprawdę nie jest taka długa
    ani skomplikowana.

    A autorowi wątku dodatkowo polecam na dzień dobry przyjęcie jakiegoś
    sensownego systemu numerowania KP/KW. Prawdziwych operacji gospodarczych
    będzie jak na lekarstwo, ale składki jakieś są niezbędne a potem i tak
    się można pogubić - właśnie z powodu 'głupiej' numeracji lub olania
    problemu. Nie zapomnijcie też dogadać się co do kasy potrzebnej na
    opłacenie wypisu z KRS, na prowadzenie rachunku bankowego i znajdźcie
    sobie lokal na siedzibę (tzn. przynajmniej jedna osoba musi mieć prawo
    dysponowania lokalem i do tego wyrazić chęć na uczynienie go oficjalną
    siedzibą). Dobrze by było spisać jakąś prymitywną umowę (użyczenia?)
    związaną z siedzibą - głównie jako 'dupochron' użyczającego adres - co
    by w razie czego się ta osoba nie bała egzekucji komorniczych itp.
    Skrytka pocztowa niestety nie wystarczy.

    chester