    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak założyć stowarzyszenie ?
    Date: Thu, 30 Aug 2007 16:08:51 +0200

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 15:23
    (autor chester
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fb6gda$djl$1@inews.gazeta.pl>):

    > Założenie to jeszcze pikuś. Ale ja bym czynności zaczął od znalezienia
    > księgowego który się zgodzi poprowadzić księgowość, gdyż stowarzyszenie
    > musi prowadzić tzw. 'pełną księgowość', a biura rachunkowe życzą sobie
    > astronomicznych sum za samo prowadzenie ksiąg bez względu na ilość
    > operacji gospodarczych.

    Nie jest prawdą jakoby... Typowe stowarzyszenia nie prowadzą działalności
    gospodarczych, a co za tym idzie ich PK nie jest tak całkiem PK, a do tego
    biura rachunkowe są tego świadome i księgowość stowarzyszeń jest wyceniana
    zazwyczaj nie jak PK a jak PKPiR

    > A podstawowa lektura, to ustawa o stowarzyszeniach, krótka i treściwa -
    > polecam :-)

    A podstawowe zadanie domowe: Zastanowić się CO TO DA. Bo pakowanie się w
    papierkologię stosowaną najczęściej jest wynikiem głównie owczego pędu do
    mania swojego stowarzyszenia i bycia prezesem.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl