  • Data: 2007-08-26 17:08:58
    Temat: Re: Jak założyć DG bez przyjazdu i stałego zameldowania?
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Przy osobiście prowadzonej działalności gospodarczej wiele rzeczy da
    > się załatwić przez pełnomocników, ale konieczny jest przyjazd w celu
    > rejestracji firmy i złożenia tego pełnomocnictwa.

    Dziękuję i tutaj mam kolejne pytanie. Czy taki pełnomocnik będzie przez
    któryś z urzędów potraktowany jako prowadzący dzialalność?
    Mam być tak:
    Firma ma być gastronomiczna. Jeden Pracownik zatrudniony na umowę o
    pracę a 5 studentów jako zelceniobriorcy. Ten z umową o pracę ma być
    pracownikiem dużego zaufania. Ale sprawy rejestracji DG ma załatwiać
    członek rodziny. Czy cz?onek rodziny może być pełnomocnikiem i czy nie
    zostanie potraktowany jako prowadzący działalność? Nie chcę, aby tak
    było.

    Czytałem gdzieś o pełnomocnictwach, że regulowane są w kodeksie prawa
    cywilnego. Mam nadzieję, że uda się uniknąć nieporozumienia, że ten
    członek rodziny jest zatrudniony lub prowadzi ze mną tę dzialalność.

    Jakie jest twoje/wasze zdanie na ten temat?

    Dzięki

    Agryppa

    Acha, co to jest firmanctwo i dlaczego nielegalne?