  • Data: 2007-08-26 18:13:06
    Temat: Re: Jak założyć DG bez przyjazdu i stałego zameldowania?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:fascbb$v2i$1@news.onet.pl...

    > Dziękuję i tutaj mam kolejne pytanie. Czy taki pełnomocnik będzie przez
    > któryś z urzędów potraktowany jako prowadzący dzialalność?

    Pełnomocnik, to pełnomocnik. Dokąd będzie tylko pełnomocnikiem, to jako
    prowadzącego go nikt nie będzie traktował. Natomiast Urząd Skarbowy może
    uznać go za pracownika w pewnym momencie, a konsekwencje tego mogą być
    nieprzyjemne. Tobie doliczą dochód z tytułu wykonywanej przez niego pracy
    za darmo. Jemu dochód z tytułu wynagrodzenia, które mógł otrzymać.

    > Mam być tak:
    > Firma ma być gastronomiczna. Jeden Pracownik zatrudniony na umowę o
    > pracę a 5 studentów jako zleceniobiorcy. Ten z umową o pracę ma być
    > pracownikiem dużego zaufania. Ale sprawy rejestracji DG ma załatwiać
    > członek rodziny. Czy członek rodziny może być pełnomocnikiem i czy nie
    > zostanie potraktowany jako prowadzący działalność? Nie chcę, aby tak
    > było.

    Z tym pełnomocnikiem, jeśli tylko założy firmę i nie będzie się dalej do
    tego mieszał, to obleci. Ale zatrudnienie w gastronomii na umowę zlecenie
    osób, to szukanie sobie guza. Jakie zlecenia oni będą wykonywać? Jeździć po
    plaży i sprzedawać Twoje wyroby? Bo w gastronomii nic innego mi pod to nie
    podchodzi. Przy pierwszej kontroli uznają to za zatrudnienie na umowę o
    pracę ze wszelkimi wynikającymi z tego konsekwencjami. Takie zatrudnienie
    na umowę zlecenie jest gorsze dla Ciebie od zatrudnienia "na czarno". Przy
    zatrudnieniu "na czarno" dostaniesz wyrok tylko za ujawnione w trakcie
    kontroli osoby, czyli 5. Przy umowie-zlecenie za wszystkie, które
    pracowały.

    > Acha, co to jest firmanctwo i dlaczego nielegalne?

    Bo to przestępstwo polegające na tym, że na twoje nazwisko działalność
    gospodarczą faktycznie prowadzi osoba trzecia.