    From: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Thu, 3 Apr 2008 14:43:14 +0200
    <a...@4...com>

    Standardowa
    > Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-)
    Nie byłbym 100% Polakiem gdybym tak jechał, ale mam takie wwnętrzne
    postanowienie nie przekraczać o więcej niż o 20km/h.
    Tak więc w zależności od sporej listy warunków jadę te 60-70 bo tyle jeszcze
    jest ogólnospołecznie akceptowalne.
    Jadąc wolniej wbrew pozorom zmniejsza się bezpieczeństwo bo znacznie więcej
    innych kierowców wyprzedza wolno jadący pojazd.

    > No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-)
    Jestem przeciwnikiem eksterminacji tylko pewnej grupy społeczeństwa. Nie
    ważne której.
    Prawo powinno obowiązywać wszystkich bez wyjątku.

    > Zysk a nie koszt ! Niestety :-)
    Dlatego chciałbym żeby nie tylko Policja mogła działać w tym zakresie.
    Podejrzewam że gminie będzie się opłacało robić to znacznie taniej i w
    sposób ciagły nie tylko wyrywkowe kontrole.

    > Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy,
    > szczegolnie ze szybko sie zwroci :-(
    No a przed chwila pisałeś że tylko Policja, Celnicy i Straż Graniczna ma
    uprawnienia do obslugi urzadzeń kontrolno pomiarowych.
    Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    produkcji takich urządzeń.

    > Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce.
    > Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse.
    Porównywałem to do użytkownika indywidualnego, np. gdyby Samotnik chciał
    sobie zafundować takie urządzenie i czerpać z niego zyski.
    Zresztą jeżeli gmina będzie zbyt pazerna i nadużywać kontroli to chyba są
    jakieś przepisy określające sposób kontroli. To że urzadzenie będzie
    zainstalowane na każdym przejściu dla pieszych czy skrzyżowaniu a już na
    pewno przy każdej szkole wcale mnie nie martwi.
    Przecież płacić będą _tylko_ piraci*. Zobaczysz jak szybko w opinii
    społecznej pirat stanie się frajerem a nie niedoścignionym cwaniakiem.

    *) czasami każdy z nas jest piratem, ale ogólnie to jest zło, z którym
    trzeba walczyć, bo już dawno przerodziło się w patologię.

    > Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad
    > morze czy w gory..
    Tudno, każdy kij ma dwa końce. Wolę dostać tym końcem z dłuższym czasem.
    Może gdzieś dalej warto pojechać I.C. czy polecieć samolotem?

    > Ale jaka rewolucja ?
    > To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-)
    Zmiana _wszystkich_ ograniczeń i liczenie wypadków to moim zdaniem
    rewolucja.

    > Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100.
    > To postawic 70 i dopiero fotoradar.
    Tak jak już było poruszane w wątku - to 40 skądś się bierze i niekoniecznie
    musi być zrozumiałe dla każdego. Tu kłania się stara zasada że punkt
    widzenia zależy od punktu siedzenia. Zza kółka pewnych rzeczy może nie być
    widać.
    Moim zdaniem w takich sytuacjach należało by zwrócić się do jednostki
    odpowiedzialnej za ustawienie tego ograniczenia o uzasadnienie i ewentualnie
    negocjować zmianę. Ale to tylko indwyidualne przypadki. Nigdy hurtem.

    > Jesli skonczy sie tak ze wybuduja obwodnice to popieram :-)
    Fakt, zagrożeniem metody masowego pomiaru może być niechęć do zmiany na
    lepsze, bo to będzie się wiązało z mnieszymi wpływami, Z drugiej strony mamy
    demokrację: będę głosował na tego kto obieca że zbuduje obwodnicę, bo to
    właśnie ruch lokalny najbardziej będzie dostawał w kość. Tak więc może nie
    jest tak źle ;-)

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl