  • Data: 2010-04-02 08:43:32
    Temat: Re: Jak wymeldować martwe dusze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Apr 2010, Tomasz Pyra wrote:

    > Teraz pytanie czy policja w UK ma jakąś istotnie mniejszą wykrywalność
    > przestępstw niż te europejskie policje w krajach których są dowody
    > tożsamości.

    To pytanie trzeba dołączyć w złotych ramkach do FAQ, o ile takowe
    kiedyś powstanie :) (mam na myśli FAQ, rzecz rzadko występującą
    w usenecie, a nie "netykieta pod nawą FAQ")
    Jaka jest *faktyczna* skuteczność danych ruchów... przypomnę, że
    z rzadka zdarzało się nawet (w .pl) że po cichu znoszono jakiś
    podatek, jak z oszacowań wyszło że koszty jego egzekucji wielokrotnie
    przekraczają wpłaty.

    > To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba
    > zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

    Jakoś tak.

    > Za chwilę się okaże że trzeba wprowadzić obowiązek posiadania go
    > zawsze przy sobie.

    Pokpiwasz sobie w sposób niebezpieczny :> - toć zaraz się dowiesz,
    że "za socjalizmu tak było i nie było tyle słychać o morderstwach".
    A to że przyczyny "niesłyszenia" mogły być inne, może znaleźć
    się poza kręgiem flejmu.

    > Następnie trzeba go będzie mieć wywieszonego na szyi na
    > wierzchu przez cały czas.

    Po co, dzisiejsza technologia pozwala na zdalny odczyt chipa.
    Choć nie, moze masz rację... ;)

    > Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na
    > komisariat bo zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak będą.

    Ale za to wykrywalność (ilościowa) wykroczeń znacznie wzrośnie.
    Faktycznie nieujawnione wykroczenia się "nie liczą", bo z braku
    poszkodowanych (którzy by przyszli na komendę i domagali się
    wykrycia nieznanych sprawców) nie będzie żadnej liczny określającej
    działania nieskuteczne.
    Po polsku - mamy:
    - 100 złoszeń o drobnych kradzieżach
    - 50 przypadków wykrycia sprawców
    Wykrywalnośc wykroczeń: 50%
    Dorzucamy do tego "brak dowodu" 100 sztuk i mamy:
    - 200 zgłoszeń o wykroczeniach
    - 150 wypadków wykrytych
    Wykrywalność: 75%

    Przecież to zjawisko ma (z p. widzenia statystyk władzy) same plusy
    - tak jak ściganie rowerzystów z 0,3 promila: można dopisać i "się
    poprawi".
    To że kierowcy z 3 promilami są w tej samej "szufladce"
    mało kogo wzrusza.

    pzdr, Gotfryd