    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Date: Wed, 03 Sep 2008 22:40:08 +0200

    Paweł pisze:
    > Witam;
    > kupiłem w hipermarkecie elektronarzędzie ogrodnicze. Jednym z powodów zakupu

    > Proszę o odpowiedź: jak takie warunki mają się do obowiązującego prawa?

    gwarancja jest dobrowolnym dokumentem, w którym producent moze napisac
    cokolwiek, byle nie ograniczało to praw konsumenta.
    Ty mozesz ( w wypadku awarii) zwrócic urządzenie SPRZEDAWCY powołujac
    sie na niezgodność towaru z umową.

    Teraz najlepsze:
    PODOBNO jak zniszczysz towar do pół roku, to SPRZEDAWCA musi Ci
    udowodnic ze towar nie był wadliwy.(lub oczywiscie zwrócic pieniądze).
    Co wiecej, tak jak producent moze lub nie dać Ci gwarancje tak Ty mozesz
    lub nie, ją przeczytac. tak mi powiedział rzecznik praw konsumenta.
    wiem ze to brzmi debilnie, pytałęm o to na grupie jakis miesiac temu,
    nikt mi nie udzielił konkretnej odpowiedzi.

    ToMasz