  • Data: 2010-01-04 10:12:15
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-04 10:10, Łukasz Bąk wrote:

    > W zasadzie spełnia takie same warunki jak inny provider. Gdzieś w tym
    > wątku wspomniałem o braku precyzji w definicjach może dlatego, że
    > "prawo nie nadąża" za stanem faktycznym. Jeżeli bym wykorzystywał
    > takie łącza do "udostępniania" to z pewnością ściganie mnie nie było by
    > takie łatwe ale... przypatrzyłeś sie kiedyś jak są powycinane usługi
    > na takich urzędowych hotspotach? W wielu miejscach miałem kłopoty
    > z ssh na 22 porcie.

    Jeśli chciałbyś rzeczywiście wykorzystać takie łącze do celów
    przestępczych, to bez dużych problemów mógłbyś. Nawet poprzez proxy,
    gdyby tylko ono działało :-)

    > To po co w tepsie chodują wszelkie logi przez lata? Do celów
    > statystycznych?

    Jeżeli założymy, że tp jest abonentem... :-) Kłania się PT, art. 179-182
    nakładające obowiązki na OPERATORÓW.

    > Może i mnie poniosło z bezpośrednią odpowiedzialnością ale czy
    > jest pozbawione logiki zawieranie umowy o usługę telekomunikacyjną
    > która to reguluje różne kwestie finansowe, lokalizacji oraz przenosi
    > odpowiedzialność z efektów korzystania z usługi na abonenta?

    Mylisz umowy abonenckie i regulaminy świadczenia usług z regulacjami
    prawnymi, szczególnie w zakresie prawa karnego. A prawo cywilne, jak już
    słusznie tu zauważono, jest w zasadzie w takich przypadkach bezradne.
    Bez dokładnego wskazania strony sporu nikt palcem nie kiwnie. A
    oznaczenie "właściciel łącza z numerem IP..." jest mało sądowe.