eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca › Re: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
  • Data: 2009-08-28 20:21:09
    Temat: Re: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 21:40:55 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > zdaje sie że nawet są przepisy nakazujące noszenie kagańca, ale pewnie jest
    > to tylko wykroczenie karane jakims tam mandatem dopuki się krzywda nie
    > stanie, jeśli właściciela stać na ich płacenie to nic to nie da,

    czysto teoretycznie:
    Kodeks wykroczeń

    Art. 77.
    Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
    Art. 78.
    Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że staje się
    niebezpieczne,
    podlega karze grzywny do 1 000 złotych albo karze nagany.

    i potem można:
    Art. 38.
    Ukaranemu co najmniej dwukrotnie za podobne wykroczenia umyślne, który w
    ciągu dwóch lat od ostatniego ukarania popełnia ponownie podobne
    wykroczenie
    umyślne, można wymierzyć karę aresztu, choćby było zagrożone karą
    łagodniejszą.

    Art. 35.
    Jeżeli ustawa daje możność wyboru między aresztem a inną karą, areszt można
    orzec tylko wtedy, gdy czyn popełniono umyślnie, a zarazem za orzeczeniem
    kary aresztu przemawia waga czynu lub okoliczności sprawy świadczą o
    demoralizacji sprawcy albo sposób jego działania zasługuje na szczególne
    potępienie.

    a minimalna kara aresztu:
    Art. 19.
    Kara aresztu trwa najkrócej 5, najdłużej 30 dni; wymierza się ją w dniach.

    ale aby tak poprowadzić tę sprawę trzeba dużo samozaparcia i współpracy z
    policją lub Strażą Miejską i przekonać sąd grodzki...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php