  • Data: 2007-07-23 20:57:32
    Temat: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Od: wombi <w...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tomjas pisze:
    [ciach]
    > Czy policja ma prawo wlepic mi na miejscu mandat za to ze mieszkaja
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place
    > podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?
    > Z gory dziek i za pomoc i pozdrawiam.

    Jeśli Policja stwierdzi, że oni tam mieszkają to ich nie wyprowadzi. Za
    nimi "stoją" przepisy o ochronie posiadania. Co więcej, mimo że
    mieszkają bez tytułu prawnego (zakładając, że już im wypowiedziałeś
    umowę najmu) będziesz musiał złożyć pozew o eksmisję tych ludzi. I
    dopiero komornik, mający w ręku wyrok eksmisyjny będzie mógł ich stamtąd
    wyprowadzić.
    Art. 29 ust.2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych nakłada na Ciebie obowiązek powiadomienia właściwego
    oragnau o pobycie innych osób w twoim lokalu. Jeśli tego nie uczyniłeś
    to grozi Ci odpowiedzialność z art.147 par.2 kodeksu wykroczeń. Nie wiem
    jak wygląda w praktyce egzekwowanie przepisów o obowiązku meldunkowym.