    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się nie dać oszukać agencjom tłumaczeń?
    Date: Mon, 8 Apr 2002 13:52:21 +0200

    On Sat, 6 Apr 2002, zbyszek9 wrote:

    >+ Użytkownik Ewelina S. <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ > Tłumaczę dość duży tekst ok 130 stron i chciałabym się spytać
    >+ > jak zminimalizować ryzyko, że agencja mi nie wypłaci pieniędzy?
    [...]
    >+ A WIESZ co to jest fax ?

    Dajmy na to wiem.
    Dajmy na to wiem jak dostarczyć ci DOWOLNY tekst wyglądający
    na fax.
    Dajmy na to, że nie jest problemem sprowokować rozmowę trwającą
    mniej więcej tyle ile trwa przesłanie faxu (Ewelina zeznała że
    "prowadziła rozmowy", każdy biling wykaże). Wysłanie faksa
    przez Ewelinę tylko polepszy sprawę ("tym innym", nie Ewelinie,
    zakładam oczywiście ich *ewentualną* złą wolę - proszę
    o niezarzucanie pomówienia, usiłuję wykazać błąd w rozumowaniu)
    Dajmy na to że wszystkie 3 dyskutujące strony (z sądem włącznie)
    zdają sobie z tego sprawę... a papiery są dwa.
    RÓŻNE.

    Pytanie:
    Co można zrobić z kartką papieru pt. "tu jest fax" ew.
    "tu jest dowód nadania faksu" ?
    (do podtarcia wiadomego miejsca IMO się nie nadaje: jak na
    papierze "faxowym" to za śliski, jak wydruk z komputera
    lub "kombajnu" to za sztywny - BTW, czy ktoś wie gdzie
    dostać papier A4 poniżej 60g/m^2 ???)

    Komentarz (lekko OFFtopics):
    Pracownik telekomunikacji kiedyś mi dość przejrzyście
    wytłumaczył różnicę między faksem a teleksem: mniej
    więcej taka jak między kradzieżą a kradzieżą w włamaniem;
    telex JEST zabezpieczony, faks nie bardzo.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (i thx. za ew. info o papierze - poważnie pytam :)!)