eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak rozumiecie ten artykul?Re: Jak rozumiecie ten artykul?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak rozumiecie ten artykul?
    Date: Wed, 28 Nov 2007 23:05:42 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 38
    Message-ID: <fikonq$1lu$1@news.dialog.net.pl>
    References: <474dc198$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-81-168-143-106.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1196287546 1726 81.168.143.106 (28 Nov 2007 22:05:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Nov 2007 22:05:46 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:500421
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:474dc198$1@news.home.net.pl netman
    <...@-...pl> pisze:

    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    > Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
    > Rozdział 1
    > Sprzedaż konsumencka
    > 3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    > warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    > konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    > funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
    > Czy ten punkt oznacza, ze jesli klient kupuje zasilacz komputerowy - to
    > ma prawo zarzadac
    Nie, nie ma. Nie ma bowiem w ogóle takiej czynności jak "zarządać".

    > bezplatnego sprawdzenia go w jego komputerze
    Dlaczego w jego komputerze?
    Zasilacz ma spełniać określone wymagania/parametry opisane w specyfikacji
    produktu.

    > Sytuacja wyglada tak: Klient wpada do sklepu, i mowi ze wezmie zasilacz
    > jak mu podlaczymy i sprawdzimy czy reszte komponentow jest sprawna.
    > Jesli bylby uszkodzony niezwiolby a my wykonalismy by usluge za darmo.
    Nigdy nie słyszałem żeby istniał jakiś obowiązek sprzedawania zasilaczy.
    Nawet jeśli sprzedawcy są na wpółpiśmienni, a poprawne używanie języka
    przekracza ich możliwości intelektualne.
    Nie znam też przepisu zakazującego świadczenia darmowych usług.

    > Podlaczylismy zasilacz wszystko okazalo sie sprawne. Sprzedalismy
    > zasilacz + symboliczna usluga sprawdzenia reszty komponentow. Czy jest
    > to zgodne z tym prawem?
    Raczej tak, jeśli takie sprawdzenie wchodzi w zakres działalności firmy i
    zostało wyspecyfikowane na fakturze/rachunku.

    --
    Jotte


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1