  • Data: 2004-11-04 15:46:21
    Temat: Re: Jak rozegrac by nie dostac mandatu..
    Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin wrote:
    > Prawo ruchu drogowego. Rozdzial 2 art 13. Masz linka i sie poucz ;)
    > http://www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d2r
    2

    czy z tego nie wynika, że wolno mi przechodzić nie po przejściu, i nie
    mogę dostać za to mandatu?

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu.

    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym
    mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje
    zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy
    jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej
    krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    Jeśli dobrze rozumiem, to mogę sobie przechodzić w dowolnym miejscu, o
    ile nie utrudniam ruchu, i nikt mi za to nic nie może zrobić? (mimo
    tego, że niedaleko jest przejście)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl