  • Data: 2004-11-06 01:27:04
    Temat: Re: Jak rozegrac by nie dostac mandatu..
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cmcq48$6e9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują
    > tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    > jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    > pieszych.

    Zaraz, zaraz... sorry, jeśli pytanie jest głupie wszak nie jestem
    prawnikiem i nie bardzo wiem jak interpretować ten punkt w świetle innego
    punktu. A konkretniej jak zinterpretować istniejący w pkt 5 przecinek, po
    członie "Na obszarze zabudowanym,". Chodzi mi mianowicie o to, że pkt 2 mówi
    nam:

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,
    gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie
    znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia,
    przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    To czy zapis w pkt 5 (zacytowanym na początku) powoduje, że:

    a) nie mogę przejść przez jezdnię, jeśli jest to droga dwujezdniowa i
    znajduje się na obszarze zabudowanym?

    b) na obszarze zabudowanym w ogóle nie mogę przejść przez jezdnię, poza
    wyzn. przejściem?

    IMHO jeśli właściwa interpretacja jest ta z pkt-u b) (mam nadzieję, że
    nie jest), to sam mogę podać w moim mieście kilka przykładów mniejszych
    uliczek (z chodnikami) gdzie przejścia dla pieszych nie ma na odcinku
    dobrego kilometra, co gorsza występują kwadraty zabudowy, gdzie żadna z
    otaczających ulic nie ma przejścia dla pieszych... i co wtedy?