    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 3 Jul 2003 23:02:04 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Jak pozbyć się z mieszkania męża alkoholika

    Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
    wiadomości news:bduob2$8t1$2@absinth.dialog.net.pl...
    > Mojego ojca konkretnie, który jest alkoholikiem i urządza awantury.
    > Problem w tym, że mieszkanie jest spółdzielcze, z przydziałem na mamę
    > (wyłącznie jej książeczkę mieszkaniową). Mieszkanie zostało wykupione
    > na własność przez oboje w trakcie trwania małżeństwa.
    >
    > Ojciec jest zameldowany w domu moich nieżyjących dziadków od 10 lat.
    >
    > Poradźcie, czy w razie rozwodu (a to najlepsze dla mamy rozwiązanie),
    > ma ona szanse na wyłączne prawo do zajmowanego mieszkania?
    > Dodam, ze jestem tam równiez zameldowana, ale mieszkam z mężem w innym
    > mieście

    1. meldunek jest zupełnie bez znaczenia dla praw do nieruchomości,
    2. skoro prawo spóldz własn jest majątkiem obu małżonków, to w razie
    rozwodu cos z tym pewnie trzeba będzie zrobić a więc ktoś kogoś będzie
    spłacał,
    no i bez rzeczoznawcy majątkowego nie da sie tego zrobić,

    ale to juz sprawa na postępowanie sądowe,

    JarekM