  • 1. Data: 2003-07-02 13:56:51
    Temat: Jak pozbyć się z mieszkania męża alkoholika
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Mojego ojca konkretnie, który jest alkoholikiem i urządza awantury.
    Problem w tym, że mieszkanie jest spółdzielcze, z przydziałem na mamę
    (wyłącznie jej książeczkę mieszkaniową). Mieszkanie zostało wykupione
    na własność przez oboje w trakcie trwania małżeństwa.

    Ojciec jest zameldowany w domu moich nieżyjących dziadków od 10 lat.

    Poradźcie, czy w razie rozwodu (a to najlepsze dla mamy rozwiązanie),
    ma ona szanse na wyłączne prawo do zajmowanego mieszkania?
    Dodam, ze jestem tam równiez zameldowana, ale mieszkam z mężem w innym
    mieście.

    pozdr

    cherokee

  • 2. Data: 2003-07-03 21:02:04
    Temat: Re: Jak pozbyć się z mieszkania męża alkoholika
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
    wiadomości news:bduob2$8t1$2@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > ma ona szanse na wyłączne prawo do zajmowanego mieszkania?
    > Dodam, ze jestem tam równiez zameldowana, ale mieszkam z mężem w innym

    1. meldunek jest zupełnie bez znaczenia dla praw do nieruchomości,
    2. skoro prawo spóldz własn jest majątkiem obu małżonków, to w razie
    rozwodu cos z tym pewnie trzeba będzie zrobić a więc ktoś kogoś będzie
    spłacał,
    no i bez rzeczoznawcy majątkowego nie da sie tego zrobić,

    ale to juz sprawa na postępowanie sądowe,

    JarekM