    From: "Krzysztof Ways" <w...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak najtaniej przekazac dom ?
    Date: Wed, 24 Jul 2002 10:46:56 +0000 (UTC)

    Andrzej <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Proszę o radę w jaki sposób najtaniej przekazać budynek mieszkalny z ojca na
    > syna
    > Ojciec buduje dom ktory ma sie stac moja własnoœcia w najblizszym czasie w
    > jaki sposob dokonac przekazania aby zaplacic najmniej podatku?
    > 1 darowizna ? - ile podatku sie placi, czy mozna go uniknac
    > 2 sprzedaz ? czy gdyby ojciec sprzedal mi dom moge odliczyc 19 % wartosci od
    > podatku, jak wycenic taki budynek?
    > 3 jakies inne sposoby
    > Proszę o rade
    > Andrzej

> [...]
    będziesz musiał do niego trafić (własność nieruchomości można przenieść
    wyłącznie w drodze aktu notarialnego). Oczywiście zasugeruj, że chcesz to
    zrobić w jego kancelarii. Notariusz inkasuje tak dużą taksę, że powinien -
    udzielić Ci wszelkich informacji.
    na marginesie: najlepsza będzie umowa darowizny. musisz określić w
    przybliżeniu wartość nieruchomości, prawdopodobnie w znacznej części jako
    osoba najbliższa (I grupa podatkowa) będziesz zwolniony z podatku od
    darowizny. taksa notarialna ustalana jest od deklarowanej wartości. Powodzenia