    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak kupic program z roku 2000?
    Date: Sun, 2 Nov 2008 08:46:37 +0000 (UTC)

    tz napisal:
    > Jak kupic program (a wlasciwie chodzi o przegladarke acdsee v.3.1) z roku
    > 2000 ktorego nie ma mozliwosci kupic na stronie producenta w dokaldnie tej
    > wersji? Chce byc legalny a wersja najnowsza mnie nie interesuje, co
    > powinienem zrobic?

    Zawsze pozostaje ci myk formalny, o ile zalozenie o dopuszczalnym
    okresie testowania 30 dni jest poprawne.

    1. Kladziesz wirtualne Windows na VMServer lub VirtualPC.
    2. Instalujesz wersje 3.1.
    3. Robisz kopie obrazu wirtuala.
    3. Po przekroczeniu okresu probnego kasujesz aktualnego
    wirtuala i odswiezasz go z backupu.

    <pamflet>
    Idiotyczne, ale rownie idiotyczna jest niedostepnosc tego
    programu w konkretnej wersji. Tu sie klania zidiocenie
    aktualnego systemu ochrony praw autorskich. Przy sensownym
    ustawieniu okresu ochronnego tego problemu by nie bylo.
    Kryterium ochrony powinna byc liczba lat od pierwszej publikacji
    wersji lub niedostepnosc tej wersji u producenta. Producenci,
    korzystajac z ochrony prawnej powinni miec jednoczesnie
    DLA ROWNOWAGI nalozony obowiazek udostepniania wersji wczesniejszych,
    nawet odplatnie. Ale udostepniania, a nie odmowy. W przypadku
    odmowy okres ochronny powinien z automatu wygasac. To jest oczywiscie
    moja opinia, ale w swietle bankowego balaganu widze coraz wieksza
    mozliwosc nalozenia kagancow na panoszace sie z blogoslawienstwem
    wladz korporacje.
    </pamflet>
    --
    Pozdrawiam,