    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Date: Tue, 14 Mar 2006 17:19:36 +0100

    > Wziales to do Siebie?:) Ani slowem nie wspomnialem, ze Cie uwazam za
    > nieuczciwego:)
    > Napisalem, ze wielu uczciwych chcialo by likwidacji obecnego systemu:) Nie
    > napisalem, ze ci, ktorzy tego nie chca sa nieuczciwi. Ot zawilosci
    > interpretacji :)

    no tak to odebralem :)

    > No z tym sie zgadzam. Tylko ten czlowiek nie robi tego, o czym ja mowie,
    > tylko cos innego. Skupia cala wladze w jednym reku. Czyli powoli buduje
    > dyktature.

    mi chodzi o poszerzenie granic obrony koniecznej. Wystarczy komentarz
    przeczytac do obecniej by stwierdzic ze jest jak najbardziej wporzadku,
    ale problemw tym ze przecietny szary obywatel nie wie o tym a o czlowiek
    na tym zeruje.

    > Jak najbardziej. A wiesz dlaczego? Bo wtedy w calej pomrocznej nie
    > znajdziesz JEDNEGO odwaznego, ktory siegnie po cudze jablko. A czyz to nie
    > jest wlasnie ideal praworzadnosci?

    a jak twoje 5 letni dzecko bedzie chcalo sbie zerwac jabluszko, zarz
    drugi synek przybiegnie i powie ze Pan Janek zabil Jasia, dalej bedziesz
    uwazac t za prawidlowe? A co za problem zinscenizowac taka obrone?

    Calkowity brak przestepcow? Na logike
    > biorac, pracownikom obecnego systemu prawnego zalezy wlasnie na tym, zeby
    > przestepczosc byla jak najwieksza, bo oni z tego zyja.

    to nie problem prawa a jego stosowania

    > Przynajmniej bede spal spokojnie, ze moj syn nie ukradnie gumy ;D Oczywiscie
    > to juz skrajnosci sa :)

    > Normalnie. Pojedynek :) Teraz to juz sobie zarty robie:)

    nie robie, masz jak byk jakiekolwiek dobro chrione prawem, zniewaga,
    pomowienie sa zawarte w art 212,216 kk, a on chce dopuscic bezkarnego
    uzywania sposobu nieswpomiernego do zagrozenia.

    P.