  • Date: Sun, 12 Feb 2006 12:36:29 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Interwencja policji (troszkę długie)...

    Andrzej wrote:

    > Jest mieszkanie komunalne i dwoje zameldowanych współlokatorów - rodzeństwo
    > - siostra i brat. Siostra jakieś 7 lat temu wyszła za mąż i od tego czasu
    > praktycznie się wyprowdziła tzn. może przebywa w nim w sumie 2 miesiące

    Dlaczego nie została wymeldowana?

    [ciach]

    > Kiedy w końcu brat krzyknął na nią "żeby ruszyła się i wyniosła swoje
    > śmieci" ta zadzoniła po policję. Policja przyjechała no i siostra
    > naopowiadała im niestworzonych rzeczy - o znęcaniu psychicznym, o pobiciu
    > (o zgrozo!!!) i że w trakcie tego pobicia miały być potłuczone szyby itp.
    > Równocześnie policja rozmawiała z bratem, który oprowadził ich po domu no i
    > oczywiście żadnych szyb zbitych nie było - po tym dali wiarę bratu - na tym
    > zakończyli interwencję - ale ślad zgłoszenia przecież pozostał. Po wyjściu

    Dlaczego siostra nie została oskarżona za fałszywe wezwanie?

    > policji siostra odgrażała się, że jeszcze kilka takich zgłoszeń przez nią
    > zrobionych i w końcu brata wyrzuci z domu...

    IMHO można to podciągnąć pod groźbę spowodowania postępowania karnego,
    czyli groźbę bezprawną, ale - to lekko naciągane ;)

    > Moje pytanie jest takie: czy w tej sytuacji brat może wnieść sprawę do sądu
    > o zastraszanie, o oczernianie itp.? Z jakiego artykułu? Czy - jeżeli jest
    > zameldowana a nie mieszka i nie dokłada się do czynszu - to czy można jakoś
    > spowodować, żeby się wymeldowała?

    Jeśli nie mieszka - to główny najemca ma _obowiązek_ ją wymeldować w
    trybie administracyjnym.

    A póki co wymienić zamki. Zakładam, że w mieszkani nie ma niczego
    należącego do tej siostry (meble, ubrana, inne przedmioty osobiste)?